Näytetään tekstit, joissa on tunniste ポケモン. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ポケモン. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 7. toukokuuta 2014

[ BREAKING NEWS ] 3.generaation remaket, Omega Ruby ja Alpha Sapphire

Juuri äskettäin julkistettiin tiedotus, että 3.generaation pääpelit, Pokémon Ruby ja Pokémon Sapphire saavat remaket maailmanlaajuisesti marraskuuksi 2014. Pelit ovat Nintendo 3DS:lle, ja niiden nimet ovat Pokémon Omega Ruby ja Pokémon Alpha Sapphire.
Muita lisätietoja pienen teaser-videon lisäksi ei ole annettu.

Voin sanoa olevani todella innoissani. Sapphire oli nimittäin ihka ensimmäinen kosketukseni pokémonin pelipuoleen. En malta odottaa marraskuuta! Tämä on ihan mahtavaa!

Lähde: Pokemon.co.jp, Junichi Masudan Twitter-tili, Pokémonin virallinen Youtube-kanava

maanantai 5. toukokuuta 2014

[ uutinen ] Pokémon-animen esitysajoista Maikkarilla


Hei kaikki! Blogini on taas jäänyt vähän vähemmälle, koska olen ollut tosi laiska kiireinen monen asian kanssa. Tätä kirjoittaessa mm. pääsykokeeni lähestyvät!

Halusin kuitenkin nopeasti jakaa pienen uutisen kaikille Pokémonin suomianimea seuraaville.

Jotkut saattoivatkin huomata, että viime viikolla sunnuntaina ei näytettykään seuraavaa jaksoa 16.kaudesta Pokémon BW: Adventures in Unova [tai suomeksi Seikkailut Unovassa]. Sen sijaan sunnuntaina tulikin ensimmäinen XY-kauden jakso.

Itsekin ehdin jo pelästyä että ei kai maikkari ole taas sortunut kausihyppelyihin jota harmillisesti kanava harrasti koko Pokémonin ensimmäiset 6 esityskautta. Hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen, sillä maikkari on jo useasti osoittanut myös välittävänsä esittämistään sarjoista, vaikka pieni huoli aina taustalla kolkuttaakin.
Asia kääntyikin paremmin päin kuin osasinkaan toivoa.

Kausia esitetään tästä lähin niin että 16. ja viimeinen BW-kausi pyörii launtaisin ja 17. XY-kausi pyörii sunnuntaisin.
Eli saamme nyt kahta eri kautta rinnakain. Vaikka 16.kauden esitystahti nyt hieman hidastuukin, minusta on vain iloinen asia, että ajankohtaisempi 17.kausi saadaan myös meillä nopeammin ruutuun. Monissa Euroopan maissa kyseinen kausi onkin alkanut hiljattain, ja nyt Suomessakin ollaan jenkkejä vain n. kolmisen kuukautta jäljessä, Japania noin puolisen vuotta. Tämä on ennätyksellistä, sillä useammin olemme jenkkejä n. puolisen vuotta [tai enemmän] ja Japania noin vuoden jäljessä. Lisäksi ärsyttäviltä kausihyppelyiltä säästytään näin. Ja no, eihän tämä ole ensimmäinen kerta kun olemme saanet pokémon-animea tupla-annoksina. Aikoinaan sekä kautta 9 että 10 näytettiin Suomessa rinnakain Juniorilla ja Maikkarilla, ja myöhemmin 13.kautta näytettiin päällekäin Katsomon kautta, kun Maikkarilla pyöri edellinen 12. kausi.

Mikäli tahti ei ole liian nopea, voi olla että kun 16.kausi on saatu loppuun, näytetään 17.kautta kahden jakson viikkotahdilla. Mutta se jäänee nähtäväksi.

Tapaamisiin! X-pelaamisraportit jatkuvat kansainvälisemmällä kielellä heti kun saan revittyä vähän ylimääräistä aikaa!


Ilmeeni kun Maikkari tekee jotain oikein

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
International readers: X gaming reports are still on my writing list, but I've been very busy. I will continue them once I get some extra time to write! [ And to those who wonder what this writing is about: Pokémon anime airings changed in Finland, and we're getting double serving of different Pokémon anime now, BW: Adventures in Unova on Saturdays [[previously we had 2 episodes per week of that season]], and XY on Sundays. That's quite nice, isn't it?]

keskiviikko 9. lokakuuta 2013

[sivusto, multilanguage] Ulkoasun vaihto, first multilanguage post


Oli jo aikakin vaihtaa ulkoasu! Ja juuri vähän ennen XY:n julkaisua. Pääpokémoneina on tällä kertaa XY:n maskottilegendaariset, ja ulkoasuun on myös livahtanut pokémon jota ei ole oikeastaan vielä edes virallisesti julkistettu...
Värisävy on nyt varsin harmaa, mutta toivottavasti se ei näytä pahalta. Ulkoasu pohjaa myös hieman legendaaristen ja pelien koordinaatistoteeman ympärille.

Minulta on lähipäivinä tulossa mielipide/fiilistelypostaus uusista pokémoneista. Se ei kuitenkaan ole spoilerivapaa, eli jos et halua spoilaantua uusista pokémoneista, älä katso tulevaa postausta ennen pelien tuloa. Kirjoitan sen myös poikkeuksellisesti englanniksi kansainvälisten Twitter-seuraajieni toiveesta.

Joko odotatte innolla XY-pelejä? Minä ainakin olen superinnoissani, vaikka olenkin jo vähän spoilaantunut pelien pokéista ja hahmoista!~

Nähdään!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A blurb for international visitors:

Hi there, and welcome to my Pokémon blog! As I promised you guys, I'm going to do a opinion post about the new Kalos Pokémon.

It will not be spoiler free however, so if you don't want to be spoiled about the new monsters, don't read it until the games are released.
I might do some additional posts in English in the future too, if you like.


Oh, I also changed the layout of the blog recently. How do you like it? Featuring Xerneas, Yveltal and one pokémon that isn't actually revealed just yet. I also played with the coordination/axis idea that these legendaries and games are based on.

Are you excited about XY? I sure am, even if I spoiled myself.

See you!

lauantai 17. elokuuta 2013

[ uutinen, anime ] Pokémon Game Show paljastaa Pocket Monsters THE ORIGIN-spesiaalin

Pokémon Game Show-tapahtuma paljasti eilen uuden anime-spesiaalin, joka pohjautuu ensimmäisiin Red/Blue/Green-peleihin.

Spesiaali kantaa nimeä Pocket Monters THE ORIGIN. Sen tähtinä ovat RBG:n kilpailijahahmo Green [lännessä Blue] ja saman pelikolmikon pelaajahahmo Red.

Spesiaali vaikuttaa seuraavan tarkasti RBG-pelien tapahtumia. Redin startteri on Charmander ja Greenin Squirtle. Ilmeisesti jossain vaiheessa spesiaalia tehdään aikahyppy, sillä Redin ja Greenin matka näyttäisi taittuvan ihan liigaan asti, ja tällöin heillä on FR/LG-peleistä tutut asusteet.

Sarjan piirrostyyli on hieman erilaisempi verrattuna perusanimen tyyliin. Vielä ei ole tiedossa, kuinka pitkä spesiaali on.

Spesiaali joka perustuu ensimmäisiin peleihin ja joka tehdään vasta näin monen vuoden jälkeen saattaa kuulostaa hieman hassulta valinnalta, mutta sillä voi olla tekemistä sen kanssa, että alkuperäisten pelien Gameboy Advance-remakeista, Firered ja Leafgreen julkaisusta tulee ensi vuonna kuluneeksi 10 vuotta.

Pocket Monsters THE ORIGIN esitetään TV Tokyolla 2.lokakuuta. Ei ole vielä tiedossa, saako spesiaali virallista julkaisua lännessä.

Spesiaalin trailerin voi katsoa TÄSTÄ

perjantai 12. heinäkuuta 2013

[ uutinen ] Käännösnimet, uusi traileri

Virallinen länsimaiden Pokémon XY-sivusto on julkaissut käännösnimet eilisille paljastuksille:

  • Professori Platane = Professori Sycamore
  • Salijohtaja Shitoron = Clemont hänellä on myös pikkusisko Bonnie.
  • Salijohtaja Zakuro = Grant
  • Team Flare = Team Flare
  • Shushupu = Spritzee
  • Peroppafu = Swirlix
  • Maaiika = Inkay
  • Karamanero = Malamar
  • Goronda = Pangoro
  • Drain Kiss = Draining Kiss
  • Turn Over = Topsy-Turvy
  • Geo Control = Geomancy
  • Death Wing = Oblivion Wing
  • Miracle Trade = Wonder Trade Vaihdat pokémonin ja et tiedä mitä saat takaisin. 
  • Holo Caster = Holo Caster
  • Uusi ominaisuus Photo Spot joka antaa sinun ottaa kuvia eri puolilla Kalosia. Kameran fokusta voi jopa säätää!
  • Pokédex-rajoitus ei koske enää GTS:ää. Voit siis vaihtaa myös pokémoneja joita ei ole vielä Pokédexissäsi.
Lisäksi julkaistiin uusi traileri:

torstai 11. heinäkuuta 2013

[ Uutinen ] Heinäkuun CoroCoro leakkaa



Heinäkuun CoroCoro on alkanut vuotamaan nettiin. Lehti paljastaa muutamia uusia pokémoneja, salijohtajia ja yksityiskohtia pelistä.


Xerneasin tyypiksi on vahvistettu uusi Fairy-tyyppi. Sillä on uusi ability nimeltään Fairy Aura joka nostaa Fairy-tyypin iskujen tehoa. Sillä on myös signatureliike Geo Control, jossa se kutsuu maasta voimaa sateenkaaren väreissä. Se tunnetaan elämän pokémonina.
Yveltalin tyypiksi on vahvistettu taasen Dark/Flying. Sillä on Xerneasia vastaava Dark Aura ability, joka nostaa Dark-tyypin iskujen tehoa. Sen signatureliike on taasen Death Wing, jossa se kutsuu taivaasta pimeää voimaa. Se tunnetaan tuhoamisen pokémonina.


  Goronda, Panchamin evoluutio tunnetaan aggressiivisena pokémonina. 2,1 metrin pituinen ja 136-kiloinen raivopanda on Figting/Dark-tyyppiä. Sen ability on Iron Fist ja se voi oppia Hammer Armin. Sen kehitystapa on uusi.

Maaiika, pieni kalmarintapainen on pyörivä pokémon. Se on Dark/Psychic-tyyppiä. 0,4 metriä, 3,5 kiloa. Sen ability voi olla Contrary tai Suction Cup. Maaiika tuntee myös uuden Dark-tyypin liikkeen Turn Over joka kääntää statsimuutokset. Sekin kehittyy jollakin uudella tavalla.
Karamanero on Maaiikan kehitysmuoto ja kumoamispokémon. 1,5 metriä, 47 kiloa. Se on samaa tyyppiä pienemmän muotonsa kanssa. Isompi kalmari osaa Hypnosisin.
Shushupu, pikkuinen flamingomainen pokémon on parfyymi pokémon. Se on Fairy-tyyppiä, 0,2 metriä ja 0,5 kiloa. Sen ability on Healer ja se oppii myös Aromatherapyn.
Peroppafu on hattara pokémon. Sekin on tyypiltään Fairy. 0,4 metriä ja 3,5 kiloa. Sillä on uusi ability Sweet Veil, joka estää sitä nukahtamasta. Se voi oppia uuden Drain Kiss-liikkeen.


Vastikään paljastetun miekkapokén Honedgen abilityksi on paljastettu No Guard.
Clauncher ja Peroppafu ovat vain Pokémon X:ssä. Skrelp ja Shushupu ovat vain Pokémon Y:ssä.
Uuden miesprofessorin nimi on Professori Platane. [kirjaimellisesti romanisoituna Purataanu.] Hän ottelee kanssasi säännöllisesti.
Skannit paljastavat myös kaksi uutta salijohtajaa, robottikäsi Shitoron ja sporttisen liikkamaikan Zakuron. Ei ole paljastettu, mitä tyyppejä he käyttävät.

Uusi oranssivoittoinen pahistiimi on nimeltään Team Flare/Flair. He ovat perinteisemmällä ryöstökeikalla rahan kiilto silmissään.

Uudesta Player Search Systemistä (PSS) paljastettiin uusia ominaisuuksia. Holocaster toimii uutisvirtana pelin sisällä uusista tapahtumista, turnauksista jne. Myös Miracle Trade ominaisuus nimettiin, mutta sen yksityiskohtia ei kerrottu. PSS toimii uutena Global Trade Stationina ja se antaa mahdollisuuden viestiä muiden pelaajien kanssa [ilmeisesti rajatusti] esimerkiksi, pelaaja voi kertoa saaneensa uuden salimerkin.  PSS voi antaa myös apua seikkailun edetessä, esim. nostamalla hieman pokémonin tasoa. 

Seuraava lehti julkaistaan 12.elokuuta ja sen luvataan olevan suurin skuuppi pelien historiassa! Nähdään siis uusien uutisten merkeissä silloin.

P.s: Minulla on tekeillä bloggaus jossa kommentoin jo aiemmin julkaistuja pokéja. Yritän saada sen valmiiksi mahd. pian! Ulkoasun vaihdos on myös suunnitelmissa toteuttaa lähiviikkoina.

lauantai 20. huhtikuuta 2013

[uutinen] 16.pokémonelokuvan uusi traileri, pohdintaa

Pokémonin japanilainen virallinen Youtube-kanava julkaisi uuden trailerin 16.elokuvaan liittyen.
Elokuvassa ei niinkään shokeeraa sen esittämät tapahtumat - vaan pikemminkin se, että Mewtwon ääni on vaihtunut syvän maskuliinisesta syvän feminiiniseen. [Äänenään näyttelijä Reiko Takashima ensimmäisen elokuvan Masachika Ichimuran sijasta.] Tämä traileri myös vahvistaa, että niin sanottu herännyt formi on tosiaan Mewtwon formimuutos.

Tämä on herättänyt pohdintaa siitä, onko tämän elokuvan Mewtwo enää lainkaan sama. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että tätä ei juurikaan tarvitsisi enää pohtia. Sille, että Mewtwon ääni on vaihdettu näin dramaattisesti on oltava hyvä syy, ja pidän erittäin todennäköisenä, oikeastaan jopa varmana, että tämä on indikaattori sille, että kyseessä on täysin eri Mewtwo. Jotkut haluavat joka tapauksessa yhä uskoa, että kyseessä on sama Mewtwo. Erilaisia teorioita tämän suhteen on esitetty jo laajalti - Mewtwon "kiltistymisestä" siihen, että kyseessä ei ole edes Mewtwon oma ääni telepaattisten kykyjen johdosta - minusta mikään näistä teorioista ei vain ole lainkaan vakuuttava, joten pidän itse totena sitä, että kyseessä on täysin eri Mewtwo.

Omia epäilyksiäni täysin 1.elokuvasta erillisestä Mewtwosta vahvistaa myös ohjaaja Kunihiko Yuyaman lausunto elokuvasta missä hän oikeastaan nimenomaan vahvistaa että kyseessä on täysin eri Mewtwo:
Kun tarkastelemme Mewtwota [1.] elokuvassa "Mewtwon vastaisku", muistamme Mewtwon miettineen "Kuka minä olen?". Tämän elokuvan kantavana voimana, teemana oli Mewtwon identiteetin pohdinta, se mietti, miten se suhtautuisi itseensä ja maailmaan sen ympärillä.
Mutta tämän [16.] elokuvan Mewtwo on jo nähnyt maailmaa sen oman itsensä ulkopuolella. Näin sen maailmankuva suhteessa itseen ja muihin on laajentunut. Se on tullut tietoiseksi ja ymmärtäväiseksi muuta maailmaa kohtaan, ja kun tätä Mewtwota verrataan edelliseen Mewtwo'hon, tulee todellakin tunne, että tämä Mewtwo on enemmän sujut itsensä kanssa.
Tämä Mewtwo ei ole se sama Mewtwo ensimmäisestä elokuvasta. Minkälaisen roolin tämä maailmaa nähnyt Mewtwo mahtaa saada tässä elokuvassa?

Olen jopa oikeastaan hyvin hämmentynyt, miten kaikkien näiden todisteiden jälkeen joku voi ylipäätään yhä uskoa siihen, että kyseessä olisi sama Mewtwo ensimmäisestä elokuvasta. Sitä eivät tue minkäänlaiset tähän asti viralliseksi todetut lausunnot elokuvasta, oikeastaan kaikki vain kumoavat sitä. Jotkut kauhistuivat uuden Mewtwon ajatuksesta, sillä Mewtwotahan pitäisi olla vain yksi. Niin pitäisi ja tämä oli totta viimeksi 15 vuotta sitten, ainoastaan yhdessä elokuvassa [ja OVAssa]. Mahdollisesti on kloonattu uusi Mewtwo, ja itse en pidä tätä lainkaan omituisena ratkaisuna. Ainoa mitä tämän elokuvan tiimoilta toivon, on se, että uuden Mewtwon tausta selitetään, niin ettei se vain ilmesty tyhjästä.

Mitä mieltä itse olette tästä? Lopullisen vastauksen saamme vasta, kun elokuva on Japanin teattereissa!

Nähdään taas~
Mewtwo on hämmentynyt kaikesta tästä hämmennyksestä.

sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

[ uutinen ] Pokémon XY - Uusi Pokémon paljastettu! Mewtwon formi vai uusi pokémon?

Pokémon Smash! ja Pokémon.com julkistivat varhain aamulla Suomen aikaa tiedon uudesta pokémonista.

Tämän pokémonin näätte oikealla. Kyseessä on vahvasti Mewtwota muistuttava otus, ja on vielä epäselvää, onko kyseessä uusi formi alkuperäiselle Mewtwolle, vai kokonaan uusi pokémonlaji. Spekulaation hyrrä on pyörinyt jo tunteja, ja näkemys on kaksijakoinen - osa pitää sitä uutena formina Mewtwolle [mikä toisaalta saa vahvistusta siitä, että 16.elokuvan trailerissa mainitaan että Mewtwo herää.] ja osa taasen kokonaan uutena pokémonina. Itse asetun hieman molempien väliin, joskin toisaalta kokonaan uuden pokémonin puolelle. Olisiko esimerkiksi Team Plasma voinut kehittää tarkoitusperiään varten uudenlaisen, voimakkaamman Mewtwota muistuttavan pokémonin?

Tällä hetkellä kaikki muu sen ulkonäköä lukuun ottamatta on pelkkää fanien spekulaa, sillä Smash ei sen virallisen artin ja lyhyen otteluvideon lisäksi paljastanut siitä mitään muuta. Viralliset lähteet kutsuvat sitä nimenomaan uudeksi pokémoniksi, jolla on jokin yhteys Mewtwo'hon, joka toisaalta saattaa vahvistaa että kyseessä todella on uusi pokémon, mutta se voi myös olla tapa pitää innostusta ja spekulaatiota yllä, jottei sitä heti miellettäisi Mewtwon muutosformiksi.

Tämä uusi Mewtwo pyöri jo muutamia päiviä sitten epäselvissä 16.elokuvan promojulisteissa.
Silloin se herätti suurta spekulaatiota, ja monet eivät uskoneet niitä todeksi.

Mewtwo ja tämä uusi tulokas tullaan näkemään 18.huhtikuuta julkaistavassa uudessa 16.pokémonelokuvan trailerissa, joten silloin varmaankin paljastuu, onko tässä kyse täysin uudesta pokémonista, vai formimuutoksesta.

Nähdään siis silloin!~
Mitä pidätte uudesta pokémonista/Mewtwon formista? Kumpi se on teidän mielestänne? Itse pidin sitä hiukan oudonnäköisenä, kun näin sen noissa promojulisteissa, mutta kun nään sen nyt paremmin, se ei näytäkään yhtään hassummalta : 3

torstai 14. helmikuuta 2013

[uutinen] [sivusto] uutiskatsaus, Episode N-kauden subbaus

Hei taas ja hyvää ystävänpäivää!

Viime päivinä ja tänään on julkaistu useita uutisia pokémoniin liittyen, tässä kokooma niistä.

Ehkä suurin yksittäinen uutinen on muutama päivä takaperin CoroCoron kautta julkaistu uusi pokémon, Ninfia. Tänään myös Pokémon.com julkisti Ninfian, sen englanninkielisen nimen kera, joka tulee olemaan Sylveon. Sylveonin tyyppi ei ole vielä selvillä, ja fanit ovatkin kovasti spekuloineet, mikä se voisi olla. Pokémon.comin sivuilla on klippi Sylveonista, ja se näyttäisi käyttävän useita normaalityypin hyökkäyksiä. Myös CoroCoro kiusaa ajatuksella: se kysyy voisiko Sylveon olla samaa tyyppiä kuin Eevee? Olisiko se siis tosiaan normaalityypin pokémon? Sen nimi toisaalta viittaa siihen, että se voisi hyvin olla lentotyyppiä. Sen näämme myöhemmin!
Yleensä Eeveen muodot on julkaistu pareina, joten moni odottaa Sylveonin lisäksi vielä toista Eeveen muotoa. Osa on pohtinut, voisiko XY:n mahdollinen kromosomiteema viitata siihen, että nyt saamme 100% vain naaraana ja vain uroksena esiintyvät Eeveelutionit. Sekin voi olla mahdollista!
Sylveon on todella söpö, ja tykkään siitä vaan joka kerta enemmän kun nään sen! Rakastan noita "nauhoja ja rusetteja" sen päässä ja vartalossa!

Uusin CoroCoro ilmoitti myös Pokémon RumbleU:sta. Joka on siis WiiU-versio Nintendo Wiin ja Nintendo 3DS:n Super Pokémon Rumble pelistä. Se tulee sisältämään kaikki tämänhetkiset 649 pokémonia. Se tullaan julkaisemaan latausversiona.

Tämänpäiväinen Nintendo Direct ilmoitti, että uusin Pokémon Mystery Dungeon-sarjan peli, Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity julkaistaan Euroopassa 17.5.2013. Uusin PMD ennättää Amerikkaan hieman tätä ennen, 24.3.2013.

Tulevan 16.pokéleffan kokonimi on myös nyt julkaistu, ja luvassa on aika iso yllätys! Uuden elokuvan toinen päätähti ei olekaan uusi pokémon, vaan Mewtwo! Vielä ei ole tiedossa, onko kyseessä sama 1.pokémon elokuvan Mewtwo. Luultavasti saamme nähdä joka tapauksessa Mewtwon ja Gensectien välisen mittelön! Elokuvan lopullinen nimi on siis 神速のゲノセクト ミュウツー覚醒 - Extremespeed Genesect: Mewtwon herääminen. Leffa nähdään Japanin teattereissa tämän vuoden heinäkuussa.


Sitten vielä sivustoon liittyvää asiaa. Alamme subbaamaan suomipikan kanssa jälleen! Jokin aika sitten alkoi Best Wishes 2: N-kausi jota alamme nyt subbaamaan. Upin ensimmäisen jakson tänne huomenna.
Olemme nyt jonkin verran julkaisuaikataulusta jäljessä kauden lähettämiseen nähden, mutta koitamme kiriä sitä kiinni. Saatamme myös mahdollisesti jatkaa Best Wishes 2-kauden subbaamista. Sarja jäi puolitiehen aiemmin suomipikan kiireiden takia.

Tässä kaikki tältä erää! Olen näiden viikkojen aikana edistynyt paljon Pokémon Black 2:sessa, joten voisin heittää siitä taas pientä pelailukertomusta blogin puolelle, varmaankin nyt hiihtoloman aikana.
Myös JW:n synttärit lähestyvät. 16.3 JW täyttää jo 8 vuotta! Olen aikeissa tehdä silloin postauksen, joka käsittelee sivuston historiaa. Toivon mukaan kirjoittelen kuitenkin vielä ennen sitä!


tiistai 8. tammikuuta 2013

[ Pokémon Direct, uutinen ] 6.generaatio lokakuussa 2013




Pokémon Direct loppui juuri jokin aika sitten, ja sieltä tosiaan paljastui Pokémonin 6.generaatio. Pelit julkaistaan 3DS:lle maailmanlaajuisesti lokakuussa 2013. Iwata kehaisikin striimin aikana, että "olemme viimein päässeet tilanteeseen, jossa voimme julkaista pelit yhtä aikaa maailmanlaajuisesti."


Uusi pelipari kantaa nimeä Pokémon X ja Pokémon Y. Grafiikka on kokenut 3DS-tasoisen kehityksen verrattuna edellisiin osiin, ja se käyttääkin hyödykseen kokonaisuudessaan 3D:tä ensimmäisenä pääpelisarjan pokémonpelinä.

Pelivideosta ollaan bongailtu Euroopan, ja erityisesti Ranskan maamerkkejä. Myös nimet ja jopa startterit viittaavat Ranskan suuntaan! Junichi Masuda kävi viime vuoden aikana kolmesti Pariisissa [on muuten ihana kaupunki, itsekin kävin siellä viime syksynä :3] joten ei ole epäilystäkään, että Ranskasta on taidettu tosissaan hakea vaikutteita!
Tekstin ohessa uudet startterit. Traileri puhuu puolestaan.
Katso video  
 T Ä S T Ä

Mitäs pidätte uusista pokémoneista? Itse olen aivan innoissani! Tämä ylitti kaikki odotukseni. Startterit ovat ihania, maailma on hieno..en malta odottaa!









lauantai 5. tammikuuta 2013

[ uutinen, sivusto ] Alkuvuoden uutisia ja uusi lay


Hei kaikille ja Hyvää Uutta Vuotta! Vuosi 2013 on lähtenyt käyntiin, ja sain viimeinkin toteutettua sen, mitä olen jo jonkin aikaa lupaillut: uusi ulkoasu!

Minulla on ollut jo viime kesästä mielessä toteuttaa sekä N että Genesect-aiheiset layt, mutta päätin olla "luova" ja yhdistää molemmat yhteen ulkoasuun. Tosin N ja Genesect liittyvät toisiinsa siten, että N yritti pelastaa pokémonin Team Plasman kokeiden kynsistä, joten yhdistelmä ei ole niin kaukaa haettu. Halusin lisäksi N:n layoutiin tulevan animekauden kunniaksi. Värimaailma on melko N-voittoinen, koska ajattelin että vihreä olisi silmälle miellyttävämpi väri. Genesectin sävyt toimivat siis lähinnä tehostevärinä.
Ja pisteet sille joka arvaa mistä layn nimi oikein juontaa! ; 3

Vuosi 2013 on pokémonrintamalla alkanut jo lupaavasti. Niin Japanin kuin Amerikankin virallinen pokémonsivusto ilmoittivat 8.tammikuuta tapahtuvasta suuresta julkistuksesta. Julkistuksen sisältöä voi vain arvailla, mutta sen on pakko olla jotakin suurempaa, ja liittyä ainoastaan pääsarjan peleihin, sillä siitä ilmoitetaan maailmanlaajuisesti. Fanit ovat spekuloineet mahdollisuuksina RSE-remakeita, uutta peliä WiiU:lle, tai kokonaan uutta 6.generaation pokémonpeliä. Itse pidän oikeastaan kaikkia vaihtoehtoja yhtä todennäköisinä. En kuitenkaan lyö lukkoon mitään sen syvempiä omia tulkintoja. Olen joka tapauksessa innoissani! Junichi Masuda ja Shigeki Morimoto vierailevat myös sunnuntain Pokémon Smashissa, mutta en usko, että saamme 2 päivää ennen virallista julkistusta mitään suurempaa infoa.

Toinenkin iloinen uutinen saatiin heti vuoden alkuun. Viz Media on ilmoittanut, että se alkaa julkaisemaan englanniksi Pokémon Adventuresin [Pokémon Special] RSE-chapteria ja aikoo myös julkaista kaikki chapterit jotka ovat GSC- ja D/P/Pt-chapterien välissä. Numerointia jatketaan siitä mihin GSC-chapter alunperin jäi, eli ensimmäinen RSE-volume on numero 15. D/P/Pt ja BW-chapterit jatkavat erillisinä julkaisuinaan ja BW:sta aletaan miniosien lisäksi julkaisemaan myös kokonaisia pokkareita. RSE-chapterin ensimmäinen osa julkaistaan näillä näkymin 5.maaliskuuta 2013. RSE-chapteria tullaan julkaisemaan 2 kuukauden välein, D/P/Pt jatkaa julkaisuaan 4 kuukauden välein. Pokémangaa on tälle vuodelle siis luvassa paljon! Ohessa vielä 15.volumen kansikuva.

Nähdään jälleen 8.tammikuuta suuren paljastuksen merkeissä! Kommentoikaa mitä pidätte uudesta ulkoasusta, ja haluaisitteko siihen joitakin muutoksia. Avaan myöhemmin osion, jossa on näytillä JW:n kaikki [myös sivustoaikaiset] ulkoasut.



perjantai 7. joulukuuta 2012

[ Anime ] Pokémon Best Wishes 2: Episodi N


Viime kesänä alkanut Pokémon Best Wishes 2-kausi alkaa olla pian lopuillaan, ja vuoden alkuun mennessä Ash ehtii kamppailla jo Unovan liigan voitosta. Kaikkiin 5.generaation monstereihinkin on ehditty jo syvemmin tutustua, lukuunottamatta Genesectiä, joka tullaan näkemään ensi kesän elokuvassa.
Mitä Unovassa siis ehtii vielä tapahtua, ennen kuin horisontissa siintävät jo uudet pokémonit?

Monikaan ei varmaan osannut odottaa tätä, en ainakaan minä, ja siksi tämä tuli ainakin itselleni todella suurena ja iloisena yllätyksenä.
Seuraavan Pokémon-kauden päätähti on myös allekirjoittaneen poikaystävä  hahmoihkutuksen kärkipäässä, peleistäkin tuttu sarjan ensimmäinen pahis joka olikin hyvis-tyylinen hahmo, Natural Harmonia Gropius, tuttavallisemmin N. N ei tule pelkästään cameona sarjaan, vaan kokonainen kausi kantaa hänen nimeään, kuten jo tekstin otsikosta olikin luettavissa, Pokémon Best Wishes 2: Episodi N [ポケットモンスターベストウイッシュ シーズン2 エピソードN ] vaikka lainasana "episode" viittaa yleensä yhteen jaksoon tai jaksoihin, japaniksi termillä tarkoitetaan myös koko kauden kestävää ajanjaksoa.

N ei ole ainoa peleistä tuttu hahmo joka päätyy animeen, vaan hänen vanavedessään sarjaan saadaan ensi kertaa myös Ghetsis, Colress, sekä Team Plasma BW2-peleistä tutuissa uusissa asuissaan. Myös jonkin aikaa Kantossa oleillut Rakettiryhmä tekee paluun sarjaan!

Vapaamuotoinen käännös Japanin lehdistötilaisuudesta kautta koskien:

"Uudella kaudella Ash, Pikachu ja muu matkaseurue aloittaa matkansa kohti White Ruinseja, jotka Professori Juniperin isä on löytänyt. Huhun mukaan White Ruins on legendaarisen Reshiramin asuinpaikka. Siellä he tapaavat mystisen nuorukaisen nimeltään N, joka väittää kuulevansa pokémonien sisimmän äänen, ja kutsuu näitä ystävikseen. N haluaa avata tien pokémonien ja ihmisten välisen utopian luomiseksi! "Pokémon Best Wishes 2: Episodi N" on jännittävä tarina, ja täynnä otteluita aivan uudella tasolla! Älä ohita tätä kautta! Mikä onkaan totuus mystisen nuorukaisen N:än suhteen? Äläkä unohda muitakaan uusia hahmoja, Ghetsistä ja Colressia!
Ash ja ystävät joutuvat outojen tapahtumien keskiöön - Team Plasma suorittaa arveluttavia kokeita pokémoneille ja mystinen tiedemies Colress saa jopa Pikachun ja Axew'n kääntymään Ashia ja muita vastaan!? Mikä on Team Plasman johtajan, Ghetsisin todellinen tavoite, kun hän paljastaa, että heidän ryhmänsä etsii N:ää?! Rakettiryhmäkin tekee paluun Unovaan! Heille annettu missio pistää heidät vastakkain Team Plasman kanssa. Mutta mikä on taistelun lopputulos...?!"
Kuten juonikuvauksesta voi päätellä, vaikuttaa siltä, että kaikki peleistä tulevat hahmot muistuttavat luonteiltaan ja tavoitteiltaan suuresti pelivastineitaan. Voisiko tästä kaudesta siis tulla lähempänä pelien juonta kulkeva kokonaisuus? Muutenkin tämä kausi herättää hieman spekulaatioita suuntaan ja toiseen. Mainosjulisteesta päätellen myös Genesect tulee esiintymään sarjassa. Voisiko siis tulevan kesän elokuva olla ikään kuin elokuvan mittainen päätös tälle kaudelle? Myös Ashin Charizard näyttäisi liittyvän porukkaan!

Osa varmaan tietääkin, että Pokémon Best Wishes-kauden alkupäähän oli alunperin tarkoitus sijoittaa kahden jakson pituinen spektaakkeli Team Plasman ja Rakettiryhmän välille. [Rocket-dan vs. Plasma-dan! 1 & 2] mutta jaksojen esittäminen peruttiin, kun Tohokun maanjäristys tapahtui juuri sillä viikolla kun ensimmäinen osa oli tarkoitus esittää. Tämän jälkeen jaksoparia lykättiin useita kuukausia, koska ne sisälsivät juuri voimakkaita maanjäristyksiä ja muunlaista suurta tuhoa. Lopulta jaksot hyllytettiin, ja niiden olemassaolo mitätöitiin kokonaan. Voisiko tämä kausi siis toimia kokonaisuudessaan korvikkeena noille menetetyille jaksoille? Toivotaan vain, ettei Japanissa tapahdu uutta suurta katastrofia!

N:n äänenä tullaan kuulemaan Yuuichi Nakamuraa, jonka ääntä on kuultu mm. Shugo Chara!:n Ikutona, Inu x Boku SS:n Sooshina, Tonari no Kaibutsu-kunin Yoshidana, Gintaman Sakatana ja Shirokuma Cafén (Polar Bear Café) Grizzly-sanina!
 
Pokémon Best Wishes 2: Episodi N
starttaaa 17.1.2013!
KLIPPI UUDESTA KAUDESTA!

Lähteet: Pocketmonsters.net, Pokébeach [kuva]

tiistai 14. elokuuta 2012

Pikkuilmoitus BW2-jaksoista etc.

Iriksen Innokas Ilme TM.



















Hyvää loppukesää kaikille!~

Ajattelin vain tehdä pienen ilmoitusasian koskien BW2-jaksoja. Jaksolistaukseen on viimeinkin lisätty BW-jaksot 4 (88) ja 5 (89), mutta toistaiseksi ne ovat ladattavissa vain torrenteina. Suoralatauslinkit lisätään, kun suomipika on saanut ne ladattua palvelimelle.
Kuutosjakso on tällä hetkellä työstettävänä, ja yritämme saada sen ulos mahdollisimman pian.
Seuraava tavallinen pokéjakso tuleekin vasta 23.päivä, kun tänätorstaina tulee elokuvien 15.vuotistaivalta juhlistava erikoiskokoomajakso. Ei ole vielä tiedossa tulemmeko kääntämään tätä jaksoa, vai jätämmekö sen kokonaan välistä.

Yritämme pitää jaksojen tulon aikataulussa, mutta nyt kun arkinen aherrus on jälleen alkanut, saattavat myöhästymiset yleistyä, eivätkä jaksot välttämättä tule aivan aikataulussa. Teemme kumminkin parhaamme rytmin säilyttämiseksi!

Julkaisemme jossain sopivassa välissä extrana myös taannoisen DP-spesiaalin, jossa keskitytään siihen mitä Dawn ja Brock tekivät Ashista erottuaan [DP-kauden jälkeen] sekä muutaman bannatun Indigo Saagan jakson.

Minun olisi tässä jossain välissä tarkoitus kirjoitella myös vähän aikaa sitten saamastani Pokémon BW2-soundtrackista, katsotaan miten ehdin :3

Minun olisi tarkoitus vaihtaa blogin ulkkakin jossain välissä, tämä on ollut jo aika pitkään!

Nähdään taas!~ ♪

lauantai 21. heinäkuuta 2012

videoleikittelyä: [ the party must go on ] ja AMV-jutustelua

Voin sanoa että olen jonkin sorttinen AMV-harrastelija. Videota on tullut tehtyä vuodesta 2007 lähtien. Tein sinnikkäästi videoita vuoteen 2010 asti pelkän Movie Makerin voimin, kunnes vuonna 2011 siirryin ohjelmaan nimeltä PowerDirector. Kyllä, en siis käytä monien suosimaa Vegasta, lähinnä siksi, että koin sen hankalaksi ja raskaaksi käyttää, enkä yksinkertaisesti tarvitse niin paljon karkkioksennusefekejä kuin tuo ohjelma tarjoaa. Itse käyttämäni ohjelma on myös siitä hyvä, että sen nettisivuilta voi ilmaiseksi ladata tuhansia lisäefektejä ja muita juttuja, jos tulee tarve lisämausteille.

Itse en koe AMV:eissa päällimäiseksi asiaksi sitä, että se on ahdattu täyteen efektikikkailua. Lisäksi hyvin harva ihan oikeasti osaa käyttää niin suurta efektimäärää hyödyksi niin, että se tukee videota, varsinaisen animaatiomateriaalin hukkumatta niiden alle. AMV-kisoissa menestyneet kikkailuvideot, ainakin muualla kuin Suomessa ovat olleet oikeasti hienoa katseltavaa, mutta pieni kierros Youtuben puoleen todistaa, että hyvin harva kikkailu on oikeasti saatu tukemaan videota.

Itse käytän efektejä lähinnä tukemaan rytmitystä, tai muuten tekemään videosta sulavamman. Itselleni videosta tekee nautittavan se, että rytmitys toimii, ja tunnelma toimii. Kun vasta aloittelin editoijan uraani, saatoin aivan hyvin lätkäistä tutun aloittelijan yhdistelmän: "tässä nyt on tällanen biisi josta tykkäsin at the moment + animea jota satuin äkkiseltään koneelta löytämään". Ei minunkaan videoissani toki aina mitään tarinaa ole, eikä biisi välttämättä täysin videon aiheeseen liity, mutta tämä on toki plussaa. Jos kumminkin tunnelma on saatu kohdilleen, niin video on silti silmissäni nautittava.

Mutta koska tämä nyt kumminkin on Pokémon-blogi eikä AMV-blogi [sellainenkin on muuten olemassa, tsekatkaapa mainio AMV-Jukeboksi ] niin lopetan AMV-höpistelyni tähän ja siirryn sanoista tekoihin.



"the party must go on" on lyhyehkö lämmittely-AMV, jonka tein yksinkertaisesti siksi, etten ole vähään aikaan AMV:eita tehnyt ja minun oli pakko saada käyttää tätä loistavaa T.M.Revolutionin kappaletta jossakin videossa. En viitsinyt käyttää koko biisiä, joten päädyin myös niukkaan materiaalivalintaan. Käytin videossa yhteensä n. 6 minuuttia kestävää Pokémon BW2-pelien animaatiotrailereita. Tämäkin toi editoinnille omat haasteensa, silllä kohtausten toisto ei ole hyvä juttu videossa. Onnistuin kumminkin kasaamaan trailerista hiukan alle 2 minuuttisen tiivistelmän videon tarpeisiin.

Pyrin kiinnittämään erityistä huomiota rytmitykseen, oikeanlaisen tunnelman luontiin ja siihen, että leikkauksista huolimatta alkuperäisen videon tarina pysyisi jokseenkin järkevänoloisena.
Kokonaisuudessaan tämä video nieli minulta aikaa n. 10 tuntia, joka ei loppuen lopuksi edes ole kovinkaan paljon.
Video käyttää niukalti efektejä, lähinnä rytmityksen helpottamiseksi. Pääefekteinä toimivat häivytys ja ns. "glow". Mukana on lisäksi muutamia muita efektejä.

Olisi mahtavaa saada kommenttia videosta! Editoijana janoan eniten juuri kommenttia tekeleistäni. Kertokaa siis ihmeessä oma mielipiteenne, toimiko rytmitys, tunnelma, leikkaukset ja muu. Ja olisiko jotakin parannettavaa?

Jos haluatte kurkata muita videoitani [tunnukseni on poistettu useasti, joten kanavallani ei ole läheskään kaikkia videoitani] niin tässä kanavani.

Meni nyt hiukan ohi aiheen tämä postaus, anteeksi siitä~

Nähdään taas!







keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

Elokuun CoroCoro leakkaa: Genesect paljastettu





Uusin CoroCoro-lehti on paljastanut Unovadexin viimeisen legendaarisen pokémonin, Genesectin virallisesti. Tämän paleotsooisen pokémonin kerrotaan eläneen noin 300 miljoonaa vuotta sitten ja olleen pelätty metsästäjä. Team Plasma kumminkin kaappasi Genesectin, ja muokkasi siitä hyönteismecha-hybridin, toivoen luovansa maailman voimakkaimman pokémonin. N yritti estää hanketta, mutta liian myöhään. Genesect oli jo turmeltu.

Genesect tullaan näkemään ensi vuoden 16. pokémonelokuvassa, mutta muuta sen roolista itse elokuvassa ei vielä tiedetä. Voisiko sillä olla samantyylinen kohtalo kuin Mewtwolla aiemmin?

Mechahyönteinen jaetaan BW2-pelaajille aikavälillä 11.08.2012~14.09.2012, se on tasolla 50. Kun Genesect on siirretty peliin, voit vierailla P2-laboratoriossa, jossa Genesect aikoinaan oli vangittuna. Kun olet otellut labrassa olevaa tiedemiestä vastaan, hän antaa sinulle kaksi Genesectin driveä, eli ajuria, joiden avulla voit muuttaa pokémonin tyypitystä.

Mitä mieltä olette Genesectistä? Onko se vain tylsä Mewtwo 2.0 vai onko siinä jotain omaa viehätystään? Minusta Genesect on kiehtova, vaikka se onkin historiikiltään hieman samalla tavalla kärsinyt kuin Mewtwo. Pistää vain miettimään, mahtaako 16.pokémonelovasta tulla nyt jonkinlainen 1.elokuvan toisinto. Se nähdään sitten näihin aikoihin vuoden päästä!~



Vielä pieni muistutus. 15.elokuva Kyurem vs. pyhyyden soturi - Keldeo sekä Meloettan säkenöivä soolo-elokuvat saavat ensi-iltansa Japanissa ihan kohta, 14.päivä. Elokuvista julkaistiin hiljattain kolme uutta lyhyttä traileria. Rakettiryhmä ei esiinnykään tässä leffassa lainkaan! Onko se teistä sääli? Trailerit voi katsoa alta:

1.traileri
2.traileri
3.traileri

Tässä kaikki tältä erää, nähdään taas!~

Lähteet: CoroCoro, Pokébeach

perjantai 29. kesäkuuta 2012

Ilmoitusasiaa BW2-fansubbauksiin liittyen




Tulin vain ilmoittelemaan, että BW2-jaksoille on nyt sisällysluettelossa ikioma osionsa. [Kiitos ideasta Ratiasulle!] Sieltä voi helposti tarkistaa, jos uusia jaksoja on tullut. Tavoitteemme on julkaista yksi jakso viikossa, siihen mennessä kunnes seuraava jakso on julkaistu Japanissa. [Pokémon tulee TV Tokyolla aina torstaisin kello 19] Sieltä voi myös ladata kaikki edelliset kyseisen kauden jaksot! Julkaisut sijoittuvat tyypillisesti perjantai ~ sunnuntai-akselille, joten silloin kannattaa käydä tarkkailemassa!

p.s: tämänkertaisen jakson käännökseen oli eksynyt muutama kirjoitusvirhe, pahoittelut niistä! ^__^; [käänsin jaksoa vähän kiireessä]

torstai 21. kesäkuuta 2012

Mainostusta: Pokémon BW2 fansubbausprojekti, ja BW2:sen uusimmat känteet muilta sivuilta

Käytän blogiani hyväkkäästi nyt mainostamiseen : D


Suomipika ja minä ylpeänä esitämme: Pokémon Best Wishes 2-fansubbausprojekti

POKÉMON BW 84~85
Tiukkaa taistelua Tachiwaki-salilla! VS. Homika! (osat 1 ja 2)

Olemme aloittaneet suomipikan kanssa fansubbausprojektin tämän kauden tiimoilta. Sisällytämme tähän kauteen kumminkin myös kaksi viimeistä Best Wishes-kauden jaksoa, joissa Ash ottelee Homikaa vastaan.

Muutama fakta käännöskäytännöistämme:

* Käytämme poikkeuksetta kaikista ihmisistä, pokémoneista ja paikoista niiden japaninkielisiä nimiä. Tähän ratkaisuun päädyttiin monesta syystä. Ensinäkin, englanniksi fanikääntävä PocketMonsters toimii samoin, lisäksi englanninkielisten ja japaninkielisten nimien käyttäminen sekaisin tuntuisi ainakin itsestäni hassulta. Ongelmia tulisi myös sitten, kun uusien hahmojen käännösnimet olisivat tiedossa, ja jos tämä hahmo palaisikin, hänen nimeään pitäisi muuttaa.
Lisäksi käännösnimien käyttäminen teksteissä on minusta aika vanhanaikaista.
Kyse ei ole siitä että kokisimme japaninkielisen nimitermistön jotenkin paremmaksi, enemmänkin käytännöstä. Tästä voi toki heittää kommenttia, että miten asia omasta mielestänne toimii : 3

* Muun termistön kanssa toimimme samoin kuin virallisessa dubbauskäännöksessä: hyökkäyksistä ja abilityistä käytetään niiden englanninkielisiä nimiä, tavarat muutamia lukuunottamatta käännetään suomeksi.

*
Pokémonien [ja ihmishahmojen] nimien romanisointi on usein mutkikasta siinä mielessä, että niitä voi kirjoittaa monella eri tavalla, mutta silti yhtä oikeaoppisesti. Meidän käännöksessä tämä toteutetaan enemmän suomenkielistä kuin englanninkielistä ääntämystä mukaillen [ja toisaalta myös enemmän japanin ääntämystä mukaillen. Tämähän on siinä mielessä helppoa kun japani vastaa ääntämykseltään suomea melko mutkattomasti]. Näin esimerkiksi Scolipede [Pendror], Koffing [Dogars], Meowth [Nyarth] ja Garbodor [Dustdas] ovat käännöksessämme muodossa Pendoraa, Dogasu, Nyaasu ja Dastodasu.Pitkän o-äänteen kirjoitamme useinmiten muotoon oo, mutta myös muoto ou on käytössä. Esimerkkinä Professori Oak [Professori Ookido] ja Unfezant [Kenhorou]
Jos käännöksestä on palautetta, kysyttävää tai ehdotuksia, voit vapaaasti kommentoida niistä minulle suoraan tänne blogiin ja välitän ne sitten eteenpäin suomipikalle :3
Ilmoitan tänne aina kun uusi jakso on työstetty valmiiksi!

Homika-jaksot tulivat tunnin mittaisena spesiaalina, jakson voi ladata yllä olevan Screenshot-kokoaman alta olevasta linkistä.

Toivottavasti tämä projekti kestää, käänsimme aiemmin suomipikan kanssa Pokémon BW-jaksot 1~13 suomeksi. Kommentit ja palaute ovat tervetulleita! ^__^


Sitten vielä yksi juttu.

Pokémon BW2-pelit ovat jo saapuneet joillekin japanilaisille pelaajille. Peleistä tihkuu uutta tietoa nettiin koko ajan. En kokenut tarpeelliseksi koota näitä tietoja tänne, sillä pyrin ainakin osittain välttymään spoilereilta. Uusia paljastuksia voi kumminkin seurata reaaliajassa

BulbaNews NOW'n Twitter-tilistä
Pokébeachilta

Tässä kaikki tältä erää! Toivottavasti subbausprojektimme saa suosiota! :3 Minusta käännöstyö on todella mukavaa~

Nähdään siis BW2:sen merkeissä~

perjantai 15. kesäkuuta 2012

Pientä lisäinfoa BW2:sesta virallisilta sivuilta

Pokémon.co.jp on julkistanut BW2-nettisivuillaan pientä lisäinfoa peleistä ja vähän muustakin.


Wi-fissä luovutetaan vielä tuntemattomana ajankohtana Bulbasaur, Charmander, Squirtle ja Pikachu [munina], koko nelikko osaa likkeet Block ja False Swipe, mutta sitten osatut liikkeet vaihtelevat:
  • Bulbasaurilla Frenzy Plant ja Weather Ball
    Charmanderilla
    Blast Burn ja Acrobatics
    Squirtlella Hydro Canon ja Follow Me
    Pikachun liikkeet eivät ole vielä tiedossa.

    Aiemmin mainittu
    Wi-fi Piplup osaa Singin lisäksi myös Peckin ja FeatherDancen. Se on tasolla 15 ja holdaa Metronomea.

    Fes-missiot
    ovat erilaisia peliversiosta riippuen, ja kuten aiemmin mainitsin, yhteensä 100 pelaajaa voi toimia niissä yhtäaikaisesti. Suorittamalla missiot voi saada palkkioksi harvinaisia esineitä ja "Pass Poweria".

    Join Avenue
    , kauppa-alue jonka rakennat yhdessä muiden pelaajien kanssa, sisältää uusia esineitä, jotka nostavat statseja, pokémonin ystävällisyyttä ja nopeuttavat munien hautomista.Ominaisuutta voi käyttää muiden pelaajien kanssa sekä Wi-fin että langattoman DS-verkon välityksellä.

    Xtransceiveriin
    on tullut uusia minipelejä. Nämä ovat Balloon Catch ja Balloon Smash. Ensimmäisessä pitää napata mahdollisimman monia palloja jotka on varustettu omalla kuvallasi tai jonkin pelihahmon kuvalla. Väärän hahmon keräämisestä menettää pisteitä.
    Toisessa sinun pitää puhaltaa ystäväsi kanssa samassa tahdissa ilmapalloja mahdollisimman suureksi kumminkaan poksauttamatta niitä.

    Aiemmin mainittu mitallisysteemi
    onkin varsin monimuotoinen - voit kerätä Trainer Cardiisi yli 200 erilaista mitalia, ja niitä saa erilaisista asioista, esimerkiksi napattuasi tietyn pokémonin. [offtopic: Bulbagardenissa on jo jonkin aikaa ollut topic, jossa on keksitty achievement-tyylisiä pikkujuttuja, joita pokémonpeleissä voisi saada - hauskaa nähdä, että tällainen oikeastaan tulikin nyt oikeaan peliin asti!]

    Lisää marjalajikkeita on saatavissa BW2-peleissä. Kaikkia näitä ei ollut saatavilla aiemmissa osissa.

    Jos muutat Reflecting Mirror-esineellä Thunruksen, Tornauksen ja Landoruksen formit, ne saavat Hidden Abilityt. Defiant Thunrukselle ja Tornadukselle, sekä Sheer Force Landorukselle.
    Kailla Dream Radar-pokémoneilla
    on niiden Hidden Abilityt.

    Keldeo muuttuu Resolution Formiin
    vain jos se osaa Secret Sword-liikkeen. Ilman tätä se pysyttelee Usual Formissaan.


    Global Linkissä
    luovutetaan aikavälillä 23.06.2012 ~ 25.09.2012 japanilaisiin Pokémon BW-peleihin C-Gear kera Keldeon Usual Formin ja BW2-peleihin C-Gear kera Keldeon Resolution Formin. Nämä saa käsiinsä ilman salasanoja.
    Lisäksi jaossa on BW-peleihin musikaali joka kantaa nimeä "MELOETTAAA!". Se on saatavissa 14.06.2012 alkaen. Päättymisajankohtaa ei ole ainakaan toistaiseksi.


    BW-pelien Keldeo C-Gear.
    BW2-pelien Keldeo C-Gear.
    Hyvälaatuisempia screenshotteja uudesta pelistä voi kurkata esim Serebiin kuvagalleriasta.

    Lähteet: pokemon.co.jp, Pokébeach, Serebii


keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Kesäkuun CoroCoron leakkaukset ja Keldeon Resolution forme









Kesäkuun CoroCoro on vuotanut nettiin!~

1. aukeama
Vanha Team Plasma ei olekaan täysin hajonnut, vaan ennemminkin tiimi on hajonnut kahteen eri suuntaan. Ns. "vanhaan" [BW-aikaisten tuttujen] ja "uuteen" [mustapukuinen joukkio joka nähtiin animoidussa trailerissa] Plasmaan. Lisäksi kerrotaan, että nämä kohtaavat toisensa jossakin vaiheessa peliä. Mahtavatkohan he yhdistää voimansa, vai kilpailla toisiaan vastaan? Ja mitkä ovat heidän päämääränsä? Kilpailijallasi tuntuu olevan kovan luokan angsti kauna Team Plasmaa kohtaan.

Elesa on vaihtanut blondista mustanpuhuvaan ja vaatetuskin on muuttunut. Ohessa hänen virallinen arttinsa. Lisäksi hänen salinsa muistuttaa muotinäytöksen show'ta. Osuvaa. Hän on saanut tiimiinsä monsterin Johto-alueelta, Flaaffyn nimittäin. Voidaan siis olettaa, että salijohtajien tiimit tulevat sisältämään pokémoneja kaikista generaatioista.

2.aukeamaAiemmin nähtyjä mitaleja saa, kun suorittaa Fes-missioita [vastaavia BW:n Entralink-tehtäviin] 100 henkilöä voi suorittaa yhtäaikaisesti näitä tehtäviä. Voit avata myös oman kaupan, CrossPassin avulla kaupassasi voidaan asioida.

Black 2:sesta löytyy uutena alueena luola, joka on vesistön ympäröimä ja White 2:sesta luola, joka on laavameren ympäröimä [Ru/Sa-viittaus anyone?] vielä ei ole tiedossa mihin nämä alueet on tarkoitettu. White Forest ja Black City mainitaan skanneissa, ja ne palaavat ilmeisesti myös jatko-osiin. Muiden kaupunkien design on muuttunut ainakin jonkin verran.

3.aukeama
Lisää pokémoneroavaisuuksia: Buneary sekä Magby muotoineen ovat ekslusiivisia Black 2:seen, kun taas Skitty ja Elekid muotoineen ovat ekslusiivisia White 2:seen
.
Kyuremin fuusioiden abilityt pysyvät muuttumattomina. BKyuremin ability on yhä Teravolt, WKyuremin yhä Turboblaze.

PokéTransfer tekee paluun, eli voit siirtää IV genen peleistäsi pokemoneja näihin peleihin kuten aiemminkin.





4.aukeama
Uuden esineen nimeltä Reflecting Mirror [Heijastuspeili] avulla voit muuttaa Thunduruksen, Tornaduksen ja Landoruksen niiden Sacred Beast Formeihin. Uusilla formeilla on uudet abilityt. Tornaduksen on Regenerator, Thunduruksen on Volt Absorb ja Landoruksen on Intimidate.

Porygon on vahvistettu napattavaksi pokémoniksi Dream Radarissa. Radarilla voi saada käsiinsä myös esineitä, skannissa esillä Thunderstone.

5.aukeamaKeskiössä on nähtävissä ensimmäinen virallinen artti Keldeon uudesta Resulution eli Resoluutio Päättäväisyys Formesta. Poni ei ole varsinaisesti muuttunut ulkonäöllisesti ihan mahdottomasti, mutta se on kyllä saanut tuuheamman harjan, hiukan ylväämmän olemuksen kera suuremman kiertyneen sarven [miekan?] ja päänsä koristeeksi kolme tuuheaa höyhentä joissa ovat esillä sen Musketööriveljestön värit. Itselleni tuli myös mieleen, että nämä kolme tupsua voivat olla viittaus yleisesti musketöörien hatuista löytyviin hyöhenkoristeisiin :3

Keldeo voi muuttaa muotoaan viemällä se ja sen muut musketööriveljekset metsään Sangi Townin ulkopuolella. Keldeon on tämän tapahtuman jälkeen mahdollista käyttää erikoisliikettä Secret Sword, joka on tyypiltään Fighting.

Spesiaali-Piplup luovutetaan BW2-pelien pelaajille aikavälillä 20.07.2012 ~ 09.08.2012. Se osaa liikkeen Sing. Mahtaisiko Dawnin Piplup oppineen saman liikkeen?

Meloetta luovutetaan pelaajille taasen aikavälillä 14.07.2012 ~ 30.09.2012. Ei ole tiedossa onko elokuvan Meloetta jaossa myös Wi-fissä.
Jos Meloettan vie Castelia Cityn kahvilaan, voit suorittaa Fes-mission, jossa sinun pitää kerätä 3 marjaa Unovasta 3 minuutissa.

Ohessa vielä uutukainen promoposteri 15.elokuvasta, jossa nähdään ylväs Resolution Keldeo kera Cobalionin, Virizionin ja Terrakionin. Ne näyttävät käyttävän Sacred Sword-liikettä. Aika hienon näköinen! ★

Tässä kaikki tältä erää, nähdään taas!~ ^.^

Lähteet: Pokebeach, Serebii, All About Pokémon Figure

torstai 17. toukokuuta 2012

Mitä uusi Pokémon BW2-anime tuo tullessaan?



Myös Pokémon BW2-animesta saatiin lisätietoja. Famitsu.com julkaisi synopsispätkän jatkosarjaan liittyen:

"Cynthian kanssa joukkio matkustaa "Eteläiseen Unovaan". Sieltä löytyy myös Unovan ulkopuolisia pokémoneja. He tapaavat Dawnin, ja Meloettakin liittyy porukan matkaseuraan. "World Tournament Junior Cupissa" voittajan on mahdollisuus haastaa hallitseva mestari Alder. Myös Caitlin osallistuu turnaukseen Cynthian ohella. Ash saa uuden kilpakumppanin, ja Giovanni johtaa Rakettiryhmää heidän suurimmassaan ilkityössään tähän mennessä!"

Pokémonit tanssivat uuden lopputeeman tahtiin!
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa! Kenethän Ash saa uudeksi kilpakumppanikseen? Onko kellään arvauksia? Uusi animekausi starttaa 21.6! On hauskaa nähdä, että sarjassa nähdään myös vanhoja Sinnohin tuttuja, kuten Cynthia, Dawn ja ensikertaa animessa esiintyvä Caitlin!

Uusista peleistä tuttu Pokéwood ja uusi nuori salijohtaja Homika nähdään heti kauden ensimmäisessä jaksossa! Haastaakohan Ash tämän?

Animen viralliset nettisivut päivittyvät myös uuteen asuun tänään.







Viime jaksossa anime sai myös uuden lopputeeman, joka kantaa nimeä MiteMiteKotchiKotchi eli suomeksi "KatsoKatso☆Tänne päin" kappaleen esittää Momosuviisikko Momoiro Clover Z. Samainen kappale toimii myös 15.leffan Meloetta-lyhärin teemana. Pokémonit ovat tanssituulella!
Katso video tästä!

Videosta on myös Meloettan sooloversio, jossa se opettaa sinulle kappaleen tanssiaskeleet.
Katso video tästä!

Ohessa kappaleen sanoitus ja sen käännös:

Mite mite☆Kotchichi
Katso katsotänne päin
Kotchi mite hoshii mitetekuretara
Haluan sun katsovan jos säkin nyt katsot mua
Tokidoki happii!
niin saatan olla iloinen!
Mite mite☆mottoton

Katso katsolisää vaan
Motto mite hoshii mitetekuretara
Haluan sun vain katsovan jos mua katsot
Harihari kiriri!
Opettele lopputeeman askelsarja Meloettan kanssa!
Niin olen ihan tohkeissaan!


Pajama hayanugi shinkiroku

Pyjamat niin sukkelaan yltä että tulee uusi ennätys
Miruku nondara shiroghige
juo maitoa niin että kasvaa valkoparta
Suki na sensei no monomane
Matki lempiopeasi
Moderu aruki de kodorimasho
Tepsutellaan kuin malli

Bataashi bataashi ikitsuki
Loiskis loiskis, olet ihan väsyksissä
Natsu no oshiri wa masshiro
Kesäpakarat on vitivalkoiset

Sofutokuriimu de seikarannaa
Momoiro Clover Z ja Pikachu!
Ole jätskisoihdunkantaja



Mite mite mottoton☆motto mite hoshii
Katso katsolisää vaan, yhä mua vain katsothan
Mitetekuretara ureshii na!
Sun katseesi mut iloiseksi saa!
Ano mabushii ohisama ni mimamorarete
Häikäisevä aurinko katselee meitä
Kyoo mo tanoshikatta ne
Eikös tänään ollutkin hauskaa?

Ano yasashii moeru yoo na yuuyake wa
Suloisa lähes sokaiseva aurinko
Owari ja nakute ashita no yokokuhen sa

ei ole loppu vaan vain väläys huomisesta
Kirakira☆kirarin yozora no hoshi yo
Tuikin tuikin☆tuikkii tähti yötaivaalla
Kirari nagarero negai o nosete!

Tuikkiva tippuvainen, toivo alla tähtösen!

Lähteet: Bulbagarden [käännösapua], Pokébeach, pokémon.co.jp, Youtube