Näytetään tekstit, joissa on tunniste japani. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste japani. Näytä kaikki tekstit

lauantai 20. huhtikuuta 2013

[uutinen] 16.pokémonelokuvan uusi traileri, pohdintaa

Pokémonin japanilainen virallinen Youtube-kanava julkaisi uuden trailerin 16.elokuvaan liittyen.
Elokuvassa ei niinkään shokeeraa sen esittämät tapahtumat - vaan pikemminkin se, että Mewtwon ääni on vaihtunut syvän maskuliinisesta syvän feminiiniseen. [Äänenään näyttelijä Reiko Takashima ensimmäisen elokuvan Masachika Ichimuran sijasta.] Tämä traileri myös vahvistaa, että niin sanottu herännyt formi on tosiaan Mewtwon formimuutos.

Tämä on herättänyt pohdintaa siitä, onko tämän elokuvan Mewtwo enää lainkaan sama. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että tätä ei juurikaan tarvitsisi enää pohtia. Sille, että Mewtwon ääni on vaihdettu näin dramaattisesti on oltava hyvä syy, ja pidän erittäin todennäköisenä, oikeastaan jopa varmana, että tämä on indikaattori sille, että kyseessä on täysin eri Mewtwo. Jotkut haluavat joka tapauksessa yhä uskoa, että kyseessä on sama Mewtwo. Erilaisia teorioita tämän suhteen on esitetty jo laajalti - Mewtwon "kiltistymisestä" siihen, että kyseessä ei ole edes Mewtwon oma ääni telepaattisten kykyjen johdosta - minusta mikään näistä teorioista ei vain ole lainkaan vakuuttava, joten pidän itse totena sitä, että kyseessä on täysin eri Mewtwo.

Omia epäilyksiäni täysin 1.elokuvasta erillisestä Mewtwosta vahvistaa myös ohjaaja Kunihiko Yuyaman lausunto elokuvasta missä hän oikeastaan nimenomaan vahvistaa että kyseessä on täysin eri Mewtwo:
Kun tarkastelemme Mewtwota [1.] elokuvassa "Mewtwon vastaisku", muistamme Mewtwon miettineen "Kuka minä olen?". Tämän elokuvan kantavana voimana, teemana oli Mewtwon identiteetin pohdinta, se mietti, miten se suhtautuisi itseensä ja maailmaan sen ympärillä.
Mutta tämän [16.] elokuvan Mewtwo on jo nähnyt maailmaa sen oman itsensä ulkopuolella. Näin sen maailmankuva suhteessa itseen ja muihin on laajentunut. Se on tullut tietoiseksi ja ymmärtäväiseksi muuta maailmaa kohtaan, ja kun tätä Mewtwota verrataan edelliseen Mewtwo'hon, tulee todellakin tunne, että tämä Mewtwo on enemmän sujut itsensä kanssa.
Tämä Mewtwo ei ole se sama Mewtwo ensimmäisestä elokuvasta. Minkälaisen roolin tämä maailmaa nähnyt Mewtwo mahtaa saada tässä elokuvassa?

Olen jopa oikeastaan hyvin hämmentynyt, miten kaikkien näiden todisteiden jälkeen joku voi ylipäätään yhä uskoa siihen, että kyseessä olisi sama Mewtwo ensimmäisestä elokuvasta. Sitä eivät tue minkäänlaiset tähän asti viralliseksi todetut lausunnot elokuvasta, oikeastaan kaikki vain kumoavat sitä. Jotkut kauhistuivat uuden Mewtwon ajatuksesta, sillä Mewtwotahan pitäisi olla vain yksi. Niin pitäisi ja tämä oli totta viimeksi 15 vuotta sitten, ainoastaan yhdessä elokuvassa [ja OVAssa]. Mahdollisesti on kloonattu uusi Mewtwo, ja itse en pidä tätä lainkaan omituisena ratkaisuna. Ainoa mitä tämän elokuvan tiimoilta toivon, on se, että uuden Mewtwon tausta selitetään, niin ettei se vain ilmesty tyhjästä.

Mitä mieltä itse olette tästä? Lopullisen vastauksen saamme vasta, kun elokuva on Japanin teattereissa!

Nähdään taas~
Mewtwo on hämmentynyt kaikesta tästä hämmennyksestä.

sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

[ uutinen ] Pokémon XY - Uusi Pokémon paljastettu! Mewtwon formi vai uusi pokémon?

Pokémon Smash! ja Pokémon.com julkistivat varhain aamulla Suomen aikaa tiedon uudesta pokémonista.

Tämän pokémonin näätte oikealla. Kyseessä on vahvasti Mewtwota muistuttava otus, ja on vielä epäselvää, onko kyseessä uusi formi alkuperäiselle Mewtwolle, vai kokonaan uusi pokémonlaji. Spekulaation hyrrä on pyörinyt jo tunteja, ja näkemys on kaksijakoinen - osa pitää sitä uutena formina Mewtwolle [mikä toisaalta saa vahvistusta siitä, että 16.elokuvan trailerissa mainitaan että Mewtwo herää.] ja osa taasen kokonaan uutena pokémonina. Itse asetun hieman molempien väliin, joskin toisaalta kokonaan uuden pokémonin puolelle. Olisiko esimerkiksi Team Plasma voinut kehittää tarkoitusperiään varten uudenlaisen, voimakkaamman Mewtwota muistuttavan pokémonin?

Tällä hetkellä kaikki muu sen ulkonäköä lukuun ottamatta on pelkkää fanien spekulaa, sillä Smash ei sen virallisen artin ja lyhyen otteluvideon lisäksi paljastanut siitä mitään muuta. Viralliset lähteet kutsuvat sitä nimenomaan uudeksi pokémoniksi, jolla on jokin yhteys Mewtwo'hon, joka toisaalta saattaa vahvistaa että kyseessä todella on uusi pokémon, mutta se voi myös olla tapa pitää innostusta ja spekulaatiota yllä, jottei sitä heti miellettäisi Mewtwon muutosformiksi.

Tämä uusi Mewtwo pyöri jo muutamia päiviä sitten epäselvissä 16.elokuvan promojulisteissa.
Silloin se herätti suurta spekulaatiota, ja monet eivät uskoneet niitä todeksi.

Mewtwo ja tämä uusi tulokas tullaan näkemään 18.huhtikuuta julkaistavassa uudessa 16.pokémonelokuvan trailerissa, joten silloin varmaankin paljastuu, onko tässä kyse täysin uudesta pokémonista, vai formimuutoksesta.

Nähdään siis silloin!~
Mitä pidätte uudesta pokémonista/Mewtwon formista? Kumpi se on teidän mielestänne? Itse pidin sitä hiukan oudonnäköisenä, kun näin sen noissa promojulisteissa, mutta kun nään sen nyt paremmin, se ei näytäkään yhtään hassummalta : 3

torstai 14. helmikuuta 2013

[uutinen] [sivusto] uutiskatsaus, Episode N-kauden subbaus

Hei taas ja hyvää ystävänpäivää!

Viime päivinä ja tänään on julkaistu useita uutisia pokémoniin liittyen, tässä kokooma niistä.

Ehkä suurin yksittäinen uutinen on muutama päivä takaperin CoroCoron kautta julkaistu uusi pokémon, Ninfia. Tänään myös Pokémon.com julkisti Ninfian, sen englanninkielisen nimen kera, joka tulee olemaan Sylveon. Sylveonin tyyppi ei ole vielä selvillä, ja fanit ovatkin kovasti spekuloineet, mikä se voisi olla. Pokémon.comin sivuilla on klippi Sylveonista, ja se näyttäisi käyttävän useita normaalityypin hyökkäyksiä. Myös CoroCoro kiusaa ajatuksella: se kysyy voisiko Sylveon olla samaa tyyppiä kuin Eevee? Olisiko se siis tosiaan normaalityypin pokémon? Sen nimi toisaalta viittaa siihen, että se voisi hyvin olla lentotyyppiä. Sen näämme myöhemmin!
Yleensä Eeveen muodot on julkaistu pareina, joten moni odottaa Sylveonin lisäksi vielä toista Eeveen muotoa. Osa on pohtinut, voisiko XY:n mahdollinen kromosomiteema viitata siihen, että nyt saamme 100% vain naaraana ja vain uroksena esiintyvät Eeveelutionit. Sekin voi olla mahdollista!
Sylveon on todella söpö, ja tykkään siitä vaan joka kerta enemmän kun nään sen! Rakastan noita "nauhoja ja rusetteja" sen päässä ja vartalossa!

Uusin CoroCoro ilmoitti myös Pokémon RumbleU:sta. Joka on siis WiiU-versio Nintendo Wiin ja Nintendo 3DS:n Super Pokémon Rumble pelistä. Se tulee sisältämään kaikki tämänhetkiset 649 pokémonia. Se tullaan julkaisemaan latausversiona.

Tämänpäiväinen Nintendo Direct ilmoitti, että uusin Pokémon Mystery Dungeon-sarjan peli, Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity julkaistaan Euroopassa 17.5.2013. Uusin PMD ennättää Amerikkaan hieman tätä ennen, 24.3.2013.

Tulevan 16.pokéleffan kokonimi on myös nyt julkaistu, ja luvassa on aika iso yllätys! Uuden elokuvan toinen päätähti ei olekaan uusi pokémon, vaan Mewtwo! Vielä ei ole tiedossa, onko kyseessä sama 1.pokémon elokuvan Mewtwo. Luultavasti saamme nähdä joka tapauksessa Mewtwon ja Gensectien välisen mittelön! Elokuvan lopullinen nimi on siis 神速のゲノセクト ミュウツー覚醒 - Extremespeed Genesect: Mewtwon herääminen. Leffa nähdään Japanin teattereissa tämän vuoden heinäkuussa.


Sitten vielä sivustoon liittyvää asiaa. Alamme subbaamaan suomipikan kanssa jälleen! Jokin aika sitten alkoi Best Wishes 2: N-kausi jota alamme nyt subbaamaan. Upin ensimmäisen jakson tänne huomenna.
Olemme nyt jonkin verran julkaisuaikataulusta jäljessä kauden lähettämiseen nähden, mutta koitamme kiriä sitä kiinni. Saatamme myös mahdollisesti jatkaa Best Wishes 2-kauden subbaamista. Sarja jäi puolitiehen aiemmin suomipikan kiireiden takia.

Tässä kaikki tältä erää! Olen näiden viikkojen aikana edistynyt paljon Pokémon Black 2:sessa, joten voisin heittää siitä taas pientä pelailukertomusta blogin puolelle, varmaankin nyt hiihtoloman aikana.
Myös JW:n synttärit lähestyvät. 16.3 JW täyttää jo 8 vuotta! Olen aikeissa tehdä silloin postauksen, joka käsittelee sivuston historiaa. Toivon mukaan kirjoittelen kuitenkin vielä ennen sitä!


perjantai 7. joulukuuta 2012

[ Anime ] Pokémon Best Wishes 2: Episodi N


Viime kesänä alkanut Pokémon Best Wishes 2-kausi alkaa olla pian lopuillaan, ja vuoden alkuun mennessä Ash ehtii kamppailla jo Unovan liigan voitosta. Kaikkiin 5.generaation monstereihinkin on ehditty jo syvemmin tutustua, lukuunottamatta Genesectiä, joka tullaan näkemään ensi kesän elokuvassa.
Mitä Unovassa siis ehtii vielä tapahtua, ennen kuin horisontissa siintävät jo uudet pokémonit?

Monikaan ei varmaan osannut odottaa tätä, en ainakaan minä, ja siksi tämä tuli ainakin itselleni todella suurena ja iloisena yllätyksenä.
Seuraavan Pokémon-kauden päätähti on myös allekirjoittaneen poikaystävä  hahmoihkutuksen kärkipäässä, peleistäkin tuttu sarjan ensimmäinen pahis joka olikin hyvis-tyylinen hahmo, Natural Harmonia Gropius, tuttavallisemmin N. N ei tule pelkästään cameona sarjaan, vaan kokonainen kausi kantaa hänen nimeään, kuten jo tekstin otsikosta olikin luettavissa, Pokémon Best Wishes 2: Episodi N [ポケットモンスターベストウイッシュ シーズン2 エピソードN ] vaikka lainasana "episode" viittaa yleensä yhteen jaksoon tai jaksoihin, japaniksi termillä tarkoitetaan myös koko kauden kestävää ajanjaksoa.

N ei ole ainoa peleistä tuttu hahmo joka päätyy animeen, vaan hänen vanavedessään sarjaan saadaan ensi kertaa myös Ghetsis, Colress, sekä Team Plasma BW2-peleistä tutuissa uusissa asuissaan. Myös jonkin aikaa Kantossa oleillut Rakettiryhmä tekee paluun sarjaan!

Vapaamuotoinen käännös Japanin lehdistötilaisuudesta kautta koskien:

"Uudella kaudella Ash, Pikachu ja muu matkaseurue aloittaa matkansa kohti White Ruinseja, jotka Professori Juniperin isä on löytänyt. Huhun mukaan White Ruins on legendaarisen Reshiramin asuinpaikka. Siellä he tapaavat mystisen nuorukaisen nimeltään N, joka väittää kuulevansa pokémonien sisimmän äänen, ja kutsuu näitä ystävikseen. N haluaa avata tien pokémonien ja ihmisten välisen utopian luomiseksi! "Pokémon Best Wishes 2: Episodi N" on jännittävä tarina, ja täynnä otteluita aivan uudella tasolla! Älä ohita tätä kautta! Mikä onkaan totuus mystisen nuorukaisen N:än suhteen? Äläkä unohda muitakaan uusia hahmoja, Ghetsistä ja Colressia!
Ash ja ystävät joutuvat outojen tapahtumien keskiöön - Team Plasma suorittaa arveluttavia kokeita pokémoneille ja mystinen tiedemies Colress saa jopa Pikachun ja Axew'n kääntymään Ashia ja muita vastaan!? Mikä on Team Plasman johtajan, Ghetsisin todellinen tavoite, kun hän paljastaa, että heidän ryhmänsä etsii N:ää?! Rakettiryhmäkin tekee paluun Unovaan! Heille annettu missio pistää heidät vastakkain Team Plasman kanssa. Mutta mikä on taistelun lopputulos...?!"
Kuten juonikuvauksesta voi päätellä, vaikuttaa siltä, että kaikki peleistä tulevat hahmot muistuttavat luonteiltaan ja tavoitteiltaan suuresti pelivastineitaan. Voisiko tästä kaudesta siis tulla lähempänä pelien juonta kulkeva kokonaisuus? Muutenkin tämä kausi herättää hieman spekulaatioita suuntaan ja toiseen. Mainosjulisteesta päätellen myös Genesect tulee esiintymään sarjassa. Voisiko siis tulevan kesän elokuva olla ikään kuin elokuvan mittainen päätös tälle kaudelle? Myös Ashin Charizard näyttäisi liittyvän porukkaan!

Osa varmaan tietääkin, että Pokémon Best Wishes-kauden alkupäähän oli alunperin tarkoitus sijoittaa kahden jakson pituinen spektaakkeli Team Plasman ja Rakettiryhmän välille. [Rocket-dan vs. Plasma-dan! 1 & 2] mutta jaksojen esittäminen peruttiin, kun Tohokun maanjäristys tapahtui juuri sillä viikolla kun ensimmäinen osa oli tarkoitus esittää. Tämän jälkeen jaksoparia lykättiin useita kuukausia, koska ne sisälsivät juuri voimakkaita maanjäristyksiä ja muunlaista suurta tuhoa. Lopulta jaksot hyllytettiin, ja niiden olemassaolo mitätöitiin kokonaan. Voisiko tämä kausi siis toimia kokonaisuudessaan korvikkeena noille menetetyille jaksoille? Toivotaan vain, ettei Japanissa tapahdu uutta suurta katastrofia!

N:n äänenä tullaan kuulemaan Yuuichi Nakamuraa, jonka ääntä on kuultu mm. Shugo Chara!:n Ikutona, Inu x Boku SS:n Sooshina, Tonari no Kaibutsu-kunin Yoshidana, Gintaman Sakatana ja Shirokuma Cafén (Polar Bear Café) Grizzly-sanina!
 
Pokémon Best Wishes 2: Episodi N
starttaaa 17.1.2013!
KLIPPI UUDESTA KAUDESTA!

Lähteet: Pocketmonsters.net, Pokébeach [kuva]

perjantai 15. kesäkuuta 2012

Pientä lisäinfoa BW2:sesta virallisilta sivuilta

Pokémon.co.jp on julkistanut BW2-nettisivuillaan pientä lisäinfoa peleistä ja vähän muustakin.


Wi-fissä luovutetaan vielä tuntemattomana ajankohtana Bulbasaur, Charmander, Squirtle ja Pikachu [munina], koko nelikko osaa likkeet Block ja False Swipe, mutta sitten osatut liikkeet vaihtelevat:
  • Bulbasaurilla Frenzy Plant ja Weather Ball
    Charmanderilla
    Blast Burn ja Acrobatics
    Squirtlella Hydro Canon ja Follow Me
    Pikachun liikkeet eivät ole vielä tiedossa.

    Aiemmin mainittu
    Wi-fi Piplup osaa Singin lisäksi myös Peckin ja FeatherDancen. Se on tasolla 15 ja holdaa Metronomea.

    Fes-missiot
    ovat erilaisia peliversiosta riippuen, ja kuten aiemmin mainitsin, yhteensä 100 pelaajaa voi toimia niissä yhtäaikaisesti. Suorittamalla missiot voi saada palkkioksi harvinaisia esineitä ja "Pass Poweria".

    Join Avenue
    , kauppa-alue jonka rakennat yhdessä muiden pelaajien kanssa, sisältää uusia esineitä, jotka nostavat statseja, pokémonin ystävällisyyttä ja nopeuttavat munien hautomista.Ominaisuutta voi käyttää muiden pelaajien kanssa sekä Wi-fin että langattoman DS-verkon välityksellä.

    Xtransceiveriin
    on tullut uusia minipelejä. Nämä ovat Balloon Catch ja Balloon Smash. Ensimmäisessä pitää napata mahdollisimman monia palloja jotka on varustettu omalla kuvallasi tai jonkin pelihahmon kuvalla. Väärän hahmon keräämisestä menettää pisteitä.
    Toisessa sinun pitää puhaltaa ystäväsi kanssa samassa tahdissa ilmapalloja mahdollisimman suureksi kumminkaan poksauttamatta niitä.

    Aiemmin mainittu mitallisysteemi
    onkin varsin monimuotoinen - voit kerätä Trainer Cardiisi yli 200 erilaista mitalia, ja niitä saa erilaisista asioista, esimerkiksi napattuasi tietyn pokémonin. [offtopic: Bulbagardenissa on jo jonkin aikaa ollut topic, jossa on keksitty achievement-tyylisiä pikkujuttuja, joita pokémonpeleissä voisi saada - hauskaa nähdä, että tällainen oikeastaan tulikin nyt oikeaan peliin asti!]

    Lisää marjalajikkeita on saatavissa BW2-peleissä. Kaikkia näitä ei ollut saatavilla aiemmissa osissa.

    Jos muutat Reflecting Mirror-esineellä Thunruksen, Tornauksen ja Landoruksen formit, ne saavat Hidden Abilityt. Defiant Thunrukselle ja Tornadukselle, sekä Sheer Force Landorukselle.
    Kailla Dream Radar-pokémoneilla
    on niiden Hidden Abilityt.

    Keldeo muuttuu Resolution Formiin
    vain jos se osaa Secret Sword-liikkeen. Ilman tätä se pysyttelee Usual Formissaan.


    Global Linkissä
    luovutetaan aikavälillä 23.06.2012 ~ 25.09.2012 japanilaisiin Pokémon BW-peleihin C-Gear kera Keldeon Usual Formin ja BW2-peleihin C-Gear kera Keldeon Resolution Formin. Nämä saa käsiinsä ilman salasanoja.
    Lisäksi jaossa on BW-peleihin musikaali joka kantaa nimeä "MELOETTAAA!". Se on saatavissa 14.06.2012 alkaen. Päättymisajankohtaa ei ole ainakaan toistaiseksi.


    BW-pelien Keldeo C-Gear.
    BW2-pelien Keldeo C-Gear.
    Hyvälaatuisempia screenshotteja uudesta pelistä voi kurkata esim Serebiin kuvagalleriasta.

    Lähteet: pokemon.co.jp, Pokébeach, Serebii