Näytetään tekstit, joissa on tunniste suomipika. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste suomipika. Näytä kaikki tekstit

torstai 14. helmikuuta 2013

[uutinen] [sivusto] uutiskatsaus, Episode N-kauden subbaus

Hei taas ja hyvää ystävänpäivää!

Viime päivinä ja tänään on julkaistu useita uutisia pokémoniin liittyen, tässä kokooma niistä.

Ehkä suurin yksittäinen uutinen on muutama päivä takaperin CoroCoron kautta julkaistu uusi pokémon, Ninfia. Tänään myös Pokémon.com julkisti Ninfian, sen englanninkielisen nimen kera, joka tulee olemaan Sylveon. Sylveonin tyyppi ei ole vielä selvillä, ja fanit ovatkin kovasti spekuloineet, mikä se voisi olla. Pokémon.comin sivuilla on klippi Sylveonista, ja se näyttäisi käyttävän useita normaalityypin hyökkäyksiä. Myös CoroCoro kiusaa ajatuksella: se kysyy voisiko Sylveon olla samaa tyyppiä kuin Eevee? Olisiko se siis tosiaan normaalityypin pokémon? Sen nimi toisaalta viittaa siihen, että se voisi hyvin olla lentotyyppiä. Sen näämme myöhemmin!
Yleensä Eeveen muodot on julkaistu pareina, joten moni odottaa Sylveonin lisäksi vielä toista Eeveen muotoa. Osa on pohtinut, voisiko XY:n mahdollinen kromosomiteema viitata siihen, että nyt saamme 100% vain naaraana ja vain uroksena esiintyvät Eeveelutionit. Sekin voi olla mahdollista!
Sylveon on todella söpö, ja tykkään siitä vaan joka kerta enemmän kun nään sen! Rakastan noita "nauhoja ja rusetteja" sen päässä ja vartalossa!

Uusin CoroCoro ilmoitti myös Pokémon RumbleU:sta. Joka on siis WiiU-versio Nintendo Wiin ja Nintendo 3DS:n Super Pokémon Rumble pelistä. Se tulee sisältämään kaikki tämänhetkiset 649 pokémonia. Se tullaan julkaisemaan latausversiona.

Tämänpäiväinen Nintendo Direct ilmoitti, että uusin Pokémon Mystery Dungeon-sarjan peli, Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity julkaistaan Euroopassa 17.5.2013. Uusin PMD ennättää Amerikkaan hieman tätä ennen, 24.3.2013.

Tulevan 16.pokéleffan kokonimi on myös nyt julkaistu, ja luvassa on aika iso yllätys! Uuden elokuvan toinen päätähti ei olekaan uusi pokémon, vaan Mewtwo! Vielä ei ole tiedossa, onko kyseessä sama 1.pokémon elokuvan Mewtwo. Luultavasti saamme nähdä joka tapauksessa Mewtwon ja Gensectien välisen mittelön! Elokuvan lopullinen nimi on siis 神速のゲノセクト ミュウツー覚醒 - Extremespeed Genesect: Mewtwon herääminen. Leffa nähdään Japanin teattereissa tämän vuoden heinäkuussa.


Sitten vielä sivustoon liittyvää asiaa. Alamme subbaamaan suomipikan kanssa jälleen! Jokin aika sitten alkoi Best Wishes 2: N-kausi jota alamme nyt subbaamaan. Upin ensimmäisen jakson tänne huomenna.
Olemme nyt jonkin verran julkaisuaikataulusta jäljessä kauden lähettämiseen nähden, mutta koitamme kiriä sitä kiinni. Saatamme myös mahdollisesti jatkaa Best Wishes 2-kauden subbaamista. Sarja jäi puolitiehen aiemmin suomipikan kiireiden takia.

Tässä kaikki tältä erää! Olen näiden viikkojen aikana edistynyt paljon Pokémon Black 2:sessa, joten voisin heittää siitä taas pientä pelailukertomusta blogin puolelle, varmaankin nyt hiihtoloman aikana.
Myös JW:n synttärit lähestyvät. 16.3 JW täyttää jo 8 vuotta! Olen aikeissa tehdä silloin postauksen, joka käsittelee sivuston historiaa. Toivon mukaan kirjoittelen kuitenkin vielä ennen sitä!


tiistai 14. elokuuta 2012

Pikkuilmoitus BW2-jaksoista etc.

Iriksen Innokas Ilme TM.



















Hyvää loppukesää kaikille!~

Ajattelin vain tehdä pienen ilmoitusasian koskien BW2-jaksoja. Jaksolistaukseen on viimeinkin lisätty BW-jaksot 4 (88) ja 5 (89), mutta toistaiseksi ne ovat ladattavissa vain torrenteina. Suoralatauslinkit lisätään, kun suomipika on saanut ne ladattua palvelimelle.
Kuutosjakso on tällä hetkellä työstettävänä, ja yritämme saada sen ulos mahdollisimman pian.
Seuraava tavallinen pokéjakso tuleekin vasta 23.päivä, kun tänätorstaina tulee elokuvien 15.vuotistaivalta juhlistava erikoiskokoomajakso. Ei ole vielä tiedossa tulemmeko kääntämään tätä jaksoa, vai jätämmekö sen kokonaan välistä.

Yritämme pitää jaksojen tulon aikataulussa, mutta nyt kun arkinen aherrus on jälleen alkanut, saattavat myöhästymiset yleistyä, eivätkä jaksot välttämättä tule aivan aikataulussa. Teemme kumminkin parhaamme rytmin säilyttämiseksi!

Julkaisemme jossain sopivassa välissä extrana myös taannoisen DP-spesiaalin, jossa keskitytään siihen mitä Dawn ja Brock tekivät Ashista erottuaan [DP-kauden jälkeen] sekä muutaman bannatun Indigo Saagan jakson.

Minun olisi tässä jossain välissä tarkoitus kirjoitella myös vähän aikaa sitten saamastani Pokémon BW2-soundtrackista, katsotaan miten ehdin :3

Minun olisi tarkoitus vaihtaa blogin ulkkakin jossain välissä, tämä on ollut jo aika pitkään!

Nähdään taas!~ ♪

perjantai 29. kesäkuuta 2012

Ilmoitusasiaa BW2-fansubbauksiin liittyen




Tulin vain ilmoittelemaan, että BW2-jaksoille on nyt sisällysluettelossa ikioma osionsa. [Kiitos ideasta Ratiasulle!] Sieltä voi helposti tarkistaa, jos uusia jaksoja on tullut. Tavoitteemme on julkaista yksi jakso viikossa, siihen mennessä kunnes seuraava jakso on julkaistu Japanissa. [Pokémon tulee TV Tokyolla aina torstaisin kello 19] Sieltä voi myös ladata kaikki edelliset kyseisen kauden jaksot! Julkaisut sijoittuvat tyypillisesti perjantai ~ sunnuntai-akselille, joten silloin kannattaa käydä tarkkailemassa!

p.s: tämänkertaisen jakson käännökseen oli eksynyt muutama kirjoitusvirhe, pahoittelut niistä! ^__^; [käänsin jaksoa vähän kiireessä]