Näytetään tekstit, joissa on tunniste traileri. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste traileri. Näytä kaikki tekstit

lauantai 17. elokuuta 2013

[ uutinen, anime ] Pokémon Game Show paljastaa Pocket Monsters THE ORIGIN-spesiaalin

Pokémon Game Show-tapahtuma paljasti eilen uuden anime-spesiaalin, joka pohjautuu ensimmäisiin Red/Blue/Green-peleihin.

Spesiaali kantaa nimeä Pocket Monters THE ORIGIN. Sen tähtinä ovat RBG:n kilpailijahahmo Green [lännessä Blue] ja saman pelikolmikon pelaajahahmo Red.

Spesiaali vaikuttaa seuraavan tarkasti RBG-pelien tapahtumia. Redin startteri on Charmander ja Greenin Squirtle. Ilmeisesti jossain vaiheessa spesiaalia tehdään aikahyppy, sillä Redin ja Greenin matka näyttäisi taittuvan ihan liigaan asti, ja tällöin heillä on FR/LG-peleistä tutut asusteet.

Sarjan piirrostyyli on hieman erilaisempi verrattuna perusanimen tyyliin. Vielä ei ole tiedossa, kuinka pitkä spesiaali on.

Spesiaali joka perustuu ensimmäisiin peleihin ja joka tehdään vasta näin monen vuoden jälkeen saattaa kuulostaa hieman hassulta valinnalta, mutta sillä voi olla tekemistä sen kanssa, että alkuperäisten pelien Gameboy Advance-remakeista, Firered ja Leafgreen julkaisusta tulee ensi vuonna kuluneeksi 10 vuotta.

Pocket Monsters THE ORIGIN esitetään TV Tokyolla 2.lokakuuta. Ei ole vielä tiedossa, saako spesiaali virallista julkaisua lännessä.

Spesiaalin trailerin voi katsoa TÄSTÄ

perjantai 7. joulukuuta 2012

[ Anime ] Pokémon Best Wishes 2: Episodi N


Viime kesänä alkanut Pokémon Best Wishes 2-kausi alkaa olla pian lopuillaan, ja vuoden alkuun mennessä Ash ehtii kamppailla jo Unovan liigan voitosta. Kaikkiin 5.generaation monstereihinkin on ehditty jo syvemmin tutustua, lukuunottamatta Genesectiä, joka tullaan näkemään ensi kesän elokuvassa.
Mitä Unovassa siis ehtii vielä tapahtua, ennen kuin horisontissa siintävät jo uudet pokémonit?

Monikaan ei varmaan osannut odottaa tätä, en ainakaan minä, ja siksi tämä tuli ainakin itselleni todella suurena ja iloisena yllätyksenä.
Seuraavan Pokémon-kauden päätähti on myös allekirjoittaneen poikaystävä  hahmoihkutuksen kärkipäässä, peleistäkin tuttu sarjan ensimmäinen pahis joka olikin hyvis-tyylinen hahmo, Natural Harmonia Gropius, tuttavallisemmin N. N ei tule pelkästään cameona sarjaan, vaan kokonainen kausi kantaa hänen nimeään, kuten jo tekstin otsikosta olikin luettavissa, Pokémon Best Wishes 2: Episodi N [ポケットモンスターベストウイッシュ シーズン2 エピソードN ] vaikka lainasana "episode" viittaa yleensä yhteen jaksoon tai jaksoihin, japaniksi termillä tarkoitetaan myös koko kauden kestävää ajanjaksoa.

N ei ole ainoa peleistä tuttu hahmo joka päätyy animeen, vaan hänen vanavedessään sarjaan saadaan ensi kertaa myös Ghetsis, Colress, sekä Team Plasma BW2-peleistä tutuissa uusissa asuissaan. Myös jonkin aikaa Kantossa oleillut Rakettiryhmä tekee paluun sarjaan!

Vapaamuotoinen käännös Japanin lehdistötilaisuudesta kautta koskien:

"Uudella kaudella Ash, Pikachu ja muu matkaseurue aloittaa matkansa kohti White Ruinseja, jotka Professori Juniperin isä on löytänyt. Huhun mukaan White Ruins on legendaarisen Reshiramin asuinpaikka. Siellä he tapaavat mystisen nuorukaisen nimeltään N, joka väittää kuulevansa pokémonien sisimmän äänen, ja kutsuu näitä ystävikseen. N haluaa avata tien pokémonien ja ihmisten välisen utopian luomiseksi! "Pokémon Best Wishes 2: Episodi N" on jännittävä tarina, ja täynnä otteluita aivan uudella tasolla! Älä ohita tätä kautta! Mikä onkaan totuus mystisen nuorukaisen N:än suhteen? Äläkä unohda muitakaan uusia hahmoja, Ghetsistä ja Colressia!
Ash ja ystävät joutuvat outojen tapahtumien keskiöön - Team Plasma suorittaa arveluttavia kokeita pokémoneille ja mystinen tiedemies Colress saa jopa Pikachun ja Axew'n kääntymään Ashia ja muita vastaan!? Mikä on Team Plasman johtajan, Ghetsisin todellinen tavoite, kun hän paljastaa, että heidän ryhmänsä etsii N:ää?! Rakettiryhmäkin tekee paluun Unovaan! Heille annettu missio pistää heidät vastakkain Team Plasman kanssa. Mutta mikä on taistelun lopputulos...?!"
Kuten juonikuvauksesta voi päätellä, vaikuttaa siltä, että kaikki peleistä tulevat hahmot muistuttavat luonteiltaan ja tavoitteiltaan suuresti pelivastineitaan. Voisiko tästä kaudesta siis tulla lähempänä pelien juonta kulkeva kokonaisuus? Muutenkin tämä kausi herättää hieman spekulaatioita suuntaan ja toiseen. Mainosjulisteesta päätellen myös Genesect tulee esiintymään sarjassa. Voisiko siis tulevan kesän elokuva olla ikään kuin elokuvan mittainen päätös tälle kaudelle? Myös Ashin Charizard näyttäisi liittyvän porukkaan!

Osa varmaan tietääkin, että Pokémon Best Wishes-kauden alkupäähän oli alunperin tarkoitus sijoittaa kahden jakson pituinen spektaakkeli Team Plasman ja Rakettiryhmän välille. [Rocket-dan vs. Plasma-dan! 1 & 2] mutta jaksojen esittäminen peruttiin, kun Tohokun maanjäristys tapahtui juuri sillä viikolla kun ensimmäinen osa oli tarkoitus esittää. Tämän jälkeen jaksoparia lykättiin useita kuukausia, koska ne sisälsivät juuri voimakkaita maanjäristyksiä ja muunlaista suurta tuhoa. Lopulta jaksot hyllytettiin, ja niiden olemassaolo mitätöitiin kokonaan. Voisiko tämä kausi siis toimia kokonaisuudessaan korvikkeena noille menetetyille jaksoille? Toivotaan vain, ettei Japanissa tapahdu uutta suurta katastrofia!

N:n äänenä tullaan kuulemaan Yuuichi Nakamuraa, jonka ääntä on kuultu mm. Shugo Chara!:n Ikutona, Inu x Boku SS:n Sooshina, Tonari no Kaibutsu-kunin Yoshidana, Gintaman Sakatana ja Shirokuma Cafén (Polar Bear Café) Grizzly-sanina!
 
Pokémon Best Wishes 2: Episodi N
starttaaa 17.1.2013!
KLIPPI UUDESTA KAUDESTA!

Lähteet: Pocketmonsters.net, Pokébeach [kuva]

keskiviikko 16. toukokuuta 2012

Pokémon BW2: Teaseranime [EDIT 17/05]


Myöhemmin tänään [ja oikeastaan virallisesti vasta huomenissa] julkaistiin myös Pokémon BW2-peliä promoava traileri. Ennen kuin kukaan ehtii toisin luulla kyse on vain mainoksesta. Nykyaikana on melko tavallista promota pelejä pienellä animepätkällä, vaikka kokonaista sarjaa ei tulisikaan. On kyllä pakko myöntää, että todella hienoa jälkeä, oli hauskaa nähdä kohtauksia tulevasta pelistä näinkin laadukkaalla animaatiolla! [Ja N on aina plussaa <3] Elesan uusi tyyli oli minusta todella lupaavan oloinen! [Aluksi muuten luulin että Elesa strippaa itsensä ihan paljaaksi, kun repäisi niin uhittelevasti tuon turkiksen päältään :,D] On melkein sääli, ettei peleissä tulla näkemään tällaisia cutscenejä.  Ohessa muutama itse ottamani screenshot ja dialogikäännös [vain summittainen ja melko vapaamuotoinen sellainen]:




N: "Millaisen tien sinä ja pokémonisi valitsette?

Rival: "Selvä, mennään hakemaan pokémonimme!"

Poikahahmo: "Nnm!"

Poikahahmo: "Sinä olet...?"

Bianca: "Kuinka hauskaa nähdä teidät!
Tsadaam~~ Tässä ovat tulevat kumppaninne!~



Professori Akuroma: "He olivat äsken täällä. 
Se mitä Team Plasma edustaa...vapauttaakseen pokémonit ihmisten huomasta. Minä...en nää siinä potentiaalia."


Elesa: "Toivotan sinut tervetulleeksi tälle estradille!~ Sinä vaiko minä..kumman pokémon mahtaa loistaa parrasvaloissa kirkkaammin? Otetaan siitä selvää tässä ja nyt!"


Nainen Team Plasmasta: "Onitteluni pääsystänne tänne asti. Mutta pian teidän on aika luovuttaa...sillä meitä on teihin verrattuna huomattavasti enemmän!"


Rival: "Alan..pikkuhiljaa ärsyyntyä tähän!"

Cheren: "Kaikkea kanssa..turhaa ranttausta...he uhoavat vain lukumääräänsä nojaten.."

Rival: "Tämä hoidetaan alta aikayksikön, jos yhdistämme voimamme."


Poikahahmo: "Aahm!"

Nainen Team Plasmasta: "Seviper, Bite!"

Poikahahmo:
"Arcanine, käytä sinäkin Biteä!

Rival:
"Samurott, Ice Beam!"

Poikahahmo:
"Odota!"

Poikahahmo:
"Lucario, Aura Sphere!"

Shdow Triad:
"Tulemme onnistumaan tehtävässämme, kuka tahansa meitä sitten vastustaakin!"

Poikahahmo: "Nngh..!!

Katso video tästä!

Tämä oli joka tapauksessa todella freesi tapa mainostaa pokémonia, ja jälleen kerran, kuten 5.generaation kohdalla on varsinkin näiden uutukaisten pelien kohdalla huomattu, emme voi enää olettaa peleistä saati mainoskampanjoista sitä mitä ennen - Game Freak haluaa todella yllättää fanit tämän generaation aikana, ja siinä se on minusta jo aika hyvin onnistunutkin!

Mitä itse piditte trailerista? Pitäisikö Game Freakin tulevaisuudessa mainostaa pokémonia tällaisten pienten animemaistiaisten muodossa? Olisiko tästä ollut sinusta ainesta ihan sarjaksi asti? Lähettäkää kommentteja! Huomenna, kun on videoklipin virallinen julkaisee, selviää myös, onko tämän teaserin tiimoilta vielä suunniteltu jotain suurempaakin!  Se tosin näyttää näillä näkymin melko epätodennäköiseltä, kun BW2:sesta on jo julkaistu vanhan tutun animen puolelle jatko-osa.

Yhdessä asiassa tämä traileri teki kumminkin tehtävänsä: se sai minut odottamaan entistä innokkaammin näitä pelejä, ja antoi lisäksi ainutlaatuisen mahdollisuuden nähdä hahmoja liikkeessä, joita ei näillä näkymin koskaan tulla näkemään varsinaisen animen puolella.

Myös varsinaisesta Pokémon BW2-animesta julkaistiin lisätietoja. Laitan siitä erillisen postauksen myöhemmin.

Nähdään!~

Lähteet: Pokébeach, All About Pokémon Figure, Pokémon.co jp Youtube-kanava, screenshotit ja käännös ovat omiani.