Näytetään tekstit, joissa on tunniste pokemonXY. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste pokemonXY. Näytä kaikki tekstit

maanantai 5. toukokuuta 2014

[ uutinen ] Pokémon-animen esitysajoista Maikkarilla


Hei kaikki! Blogini on taas jäänyt vähän vähemmälle, koska olen ollut tosi laiska kiireinen monen asian kanssa. Tätä kirjoittaessa mm. pääsykokeeni lähestyvät!

Halusin kuitenkin nopeasti jakaa pienen uutisen kaikille Pokémonin suomianimea seuraaville.

Jotkut saattoivatkin huomata, että viime viikolla sunnuntaina ei näytettykään seuraavaa jaksoa 16.kaudesta Pokémon BW: Adventures in Unova [tai suomeksi Seikkailut Unovassa]. Sen sijaan sunnuntaina tulikin ensimmäinen XY-kauden jakso.

Itsekin ehdin jo pelästyä että ei kai maikkari ole taas sortunut kausihyppelyihin jota harmillisesti kanava harrasti koko Pokémonin ensimmäiset 6 esityskautta. Hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen, sillä maikkari on jo useasti osoittanut myös välittävänsä esittämistään sarjoista, vaikka pieni huoli aina taustalla kolkuttaakin.
Asia kääntyikin paremmin päin kuin osasinkaan toivoa.

Kausia esitetään tästä lähin niin että 16. ja viimeinen BW-kausi pyörii launtaisin ja 17. XY-kausi pyörii sunnuntaisin.
Eli saamme nyt kahta eri kautta rinnakain. Vaikka 16.kauden esitystahti nyt hieman hidastuukin, minusta on vain iloinen asia, että ajankohtaisempi 17.kausi saadaan myös meillä nopeammin ruutuun. Monissa Euroopan maissa kyseinen kausi onkin alkanut hiljattain, ja nyt Suomessakin ollaan jenkkejä vain n. kolmisen kuukautta jäljessä, Japania noin puolisen vuotta. Tämä on ennätyksellistä, sillä useammin olemme jenkkejä n. puolisen vuotta [tai enemmän] ja Japania noin vuoden jäljessä. Lisäksi ärsyttäviltä kausihyppelyiltä säästytään näin. Ja no, eihän tämä ole ensimmäinen kerta kun olemme saanet pokémon-animea tupla-annoksina. Aikoinaan sekä kautta 9 että 10 näytettiin Suomessa rinnakain Juniorilla ja Maikkarilla, ja myöhemmin 13.kautta näytettiin päällekäin Katsomon kautta, kun Maikkarilla pyöri edellinen 12. kausi.

Mikäli tahti ei ole liian nopea, voi olla että kun 16.kausi on saatu loppuun, näytetään 17.kautta kahden jakson viikkotahdilla. Mutta se jäänee nähtäväksi.

Tapaamisiin! X-pelaamisraportit jatkuvat kansainvälisemmällä kielellä heti kun saan revittyä vähän ylimääräistä aikaa!


Ilmeeni kun Maikkari tekee jotain oikein

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
International readers: X gaming reports are still on my writing list, but I've been very busy. I will continue them once I get some extra time to write! [ And to those who wonder what this writing is about: Pokémon anime airings changed in Finland, and we're getting double serving of different Pokémon anime now, BW: Adventures in Unova on Saturdays [[previously we had 2 episodes per week of that season]], and XY on Sundays. That's quite nice, isn't it?]

keskiviikko 9. lokakuuta 2013

[sivusto, multilanguage] Ulkoasun vaihto, first multilanguage post


Oli jo aikakin vaihtaa ulkoasu! Ja juuri vähän ennen XY:n julkaisua. Pääpokémoneina on tällä kertaa XY:n maskottilegendaariset, ja ulkoasuun on myös livahtanut pokémon jota ei ole oikeastaan vielä edes virallisesti julkistettu...
Värisävy on nyt varsin harmaa, mutta toivottavasti se ei näytä pahalta. Ulkoasu pohjaa myös hieman legendaaristen ja pelien koordinaatistoteeman ympärille.

Minulta on lähipäivinä tulossa mielipide/fiilistelypostaus uusista pokémoneista. Se ei kuitenkaan ole spoilerivapaa, eli jos et halua spoilaantua uusista pokémoneista, älä katso tulevaa postausta ennen pelien tuloa. Kirjoitan sen myös poikkeuksellisesti englanniksi kansainvälisten Twitter-seuraajieni toiveesta.

Joko odotatte innolla XY-pelejä? Minä ainakin olen superinnoissani, vaikka olenkin jo vähän spoilaantunut pelien pokéista ja hahmoista!~

Nähdään!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A blurb for international visitors:

Hi there, and welcome to my Pokémon blog! As I promised you guys, I'm going to do a opinion post about the new Kalos Pokémon.

It will not be spoiler free however, so if you don't want to be spoiled about the new monsters, don't read it until the games are released.
I might do some additional posts in English in the future too, if you like.


Oh, I also changed the layout of the blog recently. How do you like it? Featuring Xerneas, Yveltal and one pokémon that isn't actually revealed just yet. I also played with the coordination/axis idea that these legendaries and games are based on.

Are you excited about XY? I sure am, even if I spoiled myself.

See you!

perjantai 12. heinäkuuta 2013

[ uutinen ] Käännösnimet, uusi traileri

Virallinen länsimaiden Pokémon XY-sivusto on julkaissut käännösnimet eilisille paljastuksille:

  • Professori Platane = Professori Sycamore
  • Salijohtaja Shitoron = Clemont hänellä on myös pikkusisko Bonnie.
  • Salijohtaja Zakuro = Grant
  • Team Flare = Team Flare
  • Shushupu = Spritzee
  • Peroppafu = Swirlix
  • Maaiika = Inkay
  • Karamanero = Malamar
  • Goronda = Pangoro
  • Drain Kiss = Draining Kiss
  • Turn Over = Topsy-Turvy
  • Geo Control = Geomancy
  • Death Wing = Oblivion Wing
  • Miracle Trade = Wonder Trade Vaihdat pokémonin ja et tiedä mitä saat takaisin. 
  • Holo Caster = Holo Caster
  • Uusi ominaisuus Photo Spot joka antaa sinun ottaa kuvia eri puolilla Kalosia. Kameran fokusta voi jopa säätää!
  • Pokédex-rajoitus ei koske enää GTS:ää. Voit siis vaihtaa myös pokémoneja joita ei ole vielä Pokédexissäsi.
Lisäksi julkaistiin uusi traileri:

torstai 11. heinäkuuta 2013

[ Uutinen ] Heinäkuun CoroCoro leakkaa



Heinäkuun CoroCoro on alkanut vuotamaan nettiin. Lehti paljastaa muutamia uusia pokémoneja, salijohtajia ja yksityiskohtia pelistä.


Xerneasin tyypiksi on vahvistettu uusi Fairy-tyyppi. Sillä on uusi ability nimeltään Fairy Aura joka nostaa Fairy-tyypin iskujen tehoa. Sillä on myös signatureliike Geo Control, jossa se kutsuu maasta voimaa sateenkaaren väreissä. Se tunnetaan elämän pokémonina.
Yveltalin tyypiksi on vahvistettu taasen Dark/Flying. Sillä on Xerneasia vastaava Dark Aura ability, joka nostaa Dark-tyypin iskujen tehoa. Sen signatureliike on taasen Death Wing, jossa se kutsuu taivaasta pimeää voimaa. Se tunnetaan tuhoamisen pokémonina.


  Goronda, Panchamin evoluutio tunnetaan aggressiivisena pokémonina. 2,1 metrin pituinen ja 136-kiloinen raivopanda on Figting/Dark-tyyppiä. Sen ability on Iron Fist ja se voi oppia Hammer Armin. Sen kehitystapa on uusi.

Maaiika, pieni kalmarintapainen on pyörivä pokémon. Se on Dark/Psychic-tyyppiä. 0,4 metriä, 3,5 kiloa. Sen ability voi olla Contrary tai Suction Cup. Maaiika tuntee myös uuden Dark-tyypin liikkeen Turn Over joka kääntää statsimuutokset. Sekin kehittyy jollakin uudella tavalla.
Karamanero on Maaiikan kehitysmuoto ja kumoamispokémon. 1,5 metriä, 47 kiloa. Se on samaa tyyppiä pienemmän muotonsa kanssa. Isompi kalmari osaa Hypnosisin.
Shushupu, pikkuinen flamingomainen pokémon on parfyymi pokémon. Se on Fairy-tyyppiä, 0,2 metriä ja 0,5 kiloa. Sen ability on Healer ja se oppii myös Aromatherapyn.
Peroppafu on hattara pokémon. Sekin on tyypiltään Fairy. 0,4 metriä ja 3,5 kiloa. Sillä on uusi ability Sweet Veil, joka estää sitä nukahtamasta. Se voi oppia uuden Drain Kiss-liikkeen.


Vastikään paljastetun miekkapokén Honedgen abilityksi on paljastettu No Guard.
Clauncher ja Peroppafu ovat vain Pokémon X:ssä. Skrelp ja Shushupu ovat vain Pokémon Y:ssä.
Uuden miesprofessorin nimi on Professori Platane. [kirjaimellisesti romanisoituna Purataanu.] Hän ottelee kanssasi säännöllisesti.
Skannit paljastavat myös kaksi uutta salijohtajaa, robottikäsi Shitoron ja sporttisen liikkamaikan Zakuron. Ei ole paljastettu, mitä tyyppejä he käyttävät.

Uusi oranssivoittoinen pahistiimi on nimeltään Team Flare/Flair. He ovat perinteisemmällä ryöstökeikalla rahan kiilto silmissään.

Uudesta Player Search Systemistä (PSS) paljastettiin uusia ominaisuuksia. Holocaster toimii uutisvirtana pelin sisällä uusista tapahtumista, turnauksista jne. Myös Miracle Trade ominaisuus nimettiin, mutta sen yksityiskohtia ei kerrottu. PSS toimii uutena Global Trade Stationina ja se antaa mahdollisuuden viestiä muiden pelaajien kanssa [ilmeisesti rajatusti] esimerkiksi, pelaaja voi kertoa saaneensa uuden salimerkin.  PSS voi antaa myös apua seikkailun edetessä, esim. nostamalla hieman pokémonin tasoa. 

Seuraava lehti julkaistaan 12.elokuuta ja sen luvataan olevan suurin skuuppi pelien historiassa! Nähdään siis uusien uutisten merkeissä silloin.

P.s: Minulla on tekeillä bloggaus jossa kommentoin jo aiemmin julkaistuja pokéja. Yritän saada sen valmiiksi mahd. pian! Ulkoasun vaihdos on myös suunnitelmissa toteuttaa lähiviikkoina.

lauantai 20. huhtikuuta 2013

[uutinen] 16.pokémonelokuvan uusi traileri, pohdintaa

Pokémonin japanilainen virallinen Youtube-kanava julkaisi uuden trailerin 16.elokuvaan liittyen.
Elokuvassa ei niinkään shokeeraa sen esittämät tapahtumat - vaan pikemminkin se, että Mewtwon ääni on vaihtunut syvän maskuliinisesta syvän feminiiniseen. [Äänenään näyttelijä Reiko Takashima ensimmäisen elokuvan Masachika Ichimuran sijasta.] Tämä traileri myös vahvistaa, että niin sanottu herännyt formi on tosiaan Mewtwon formimuutos.

Tämä on herättänyt pohdintaa siitä, onko tämän elokuvan Mewtwo enää lainkaan sama. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että tätä ei juurikaan tarvitsisi enää pohtia. Sille, että Mewtwon ääni on vaihdettu näin dramaattisesti on oltava hyvä syy, ja pidän erittäin todennäköisenä, oikeastaan jopa varmana, että tämä on indikaattori sille, että kyseessä on täysin eri Mewtwo. Jotkut haluavat joka tapauksessa yhä uskoa, että kyseessä on sama Mewtwo. Erilaisia teorioita tämän suhteen on esitetty jo laajalti - Mewtwon "kiltistymisestä" siihen, että kyseessä ei ole edes Mewtwon oma ääni telepaattisten kykyjen johdosta - minusta mikään näistä teorioista ei vain ole lainkaan vakuuttava, joten pidän itse totena sitä, että kyseessä on täysin eri Mewtwo.

Omia epäilyksiäni täysin 1.elokuvasta erillisestä Mewtwosta vahvistaa myös ohjaaja Kunihiko Yuyaman lausunto elokuvasta missä hän oikeastaan nimenomaan vahvistaa että kyseessä on täysin eri Mewtwo:
Kun tarkastelemme Mewtwota [1.] elokuvassa "Mewtwon vastaisku", muistamme Mewtwon miettineen "Kuka minä olen?". Tämän elokuvan kantavana voimana, teemana oli Mewtwon identiteetin pohdinta, se mietti, miten se suhtautuisi itseensä ja maailmaan sen ympärillä.
Mutta tämän [16.] elokuvan Mewtwo on jo nähnyt maailmaa sen oman itsensä ulkopuolella. Näin sen maailmankuva suhteessa itseen ja muihin on laajentunut. Se on tullut tietoiseksi ja ymmärtäväiseksi muuta maailmaa kohtaan, ja kun tätä Mewtwota verrataan edelliseen Mewtwo'hon, tulee todellakin tunne, että tämä Mewtwo on enemmän sujut itsensä kanssa.
Tämä Mewtwo ei ole se sama Mewtwo ensimmäisestä elokuvasta. Minkälaisen roolin tämä maailmaa nähnyt Mewtwo mahtaa saada tässä elokuvassa?

Olen jopa oikeastaan hyvin hämmentynyt, miten kaikkien näiden todisteiden jälkeen joku voi ylipäätään yhä uskoa siihen, että kyseessä olisi sama Mewtwo ensimmäisestä elokuvasta. Sitä eivät tue minkäänlaiset tähän asti viralliseksi todetut lausunnot elokuvasta, oikeastaan kaikki vain kumoavat sitä. Jotkut kauhistuivat uuden Mewtwon ajatuksesta, sillä Mewtwotahan pitäisi olla vain yksi. Niin pitäisi ja tämä oli totta viimeksi 15 vuotta sitten, ainoastaan yhdessä elokuvassa [ja OVAssa]. Mahdollisesti on kloonattu uusi Mewtwo, ja itse en pidä tätä lainkaan omituisena ratkaisuna. Ainoa mitä tämän elokuvan tiimoilta toivon, on se, että uuden Mewtwon tausta selitetään, niin ettei se vain ilmesty tyhjästä.

Mitä mieltä itse olette tästä? Lopullisen vastauksen saamme vasta, kun elokuva on Japanin teattereissa!

Nähdään taas~
Mewtwo on hämmentynyt kaikesta tästä hämmennyksestä.

sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

[ uutinen ] Pokémon XY - Uusi Pokémon paljastettu! Mewtwon formi vai uusi pokémon?

Pokémon Smash! ja Pokémon.com julkistivat varhain aamulla Suomen aikaa tiedon uudesta pokémonista.

Tämän pokémonin näätte oikealla. Kyseessä on vahvasti Mewtwota muistuttava otus, ja on vielä epäselvää, onko kyseessä uusi formi alkuperäiselle Mewtwolle, vai kokonaan uusi pokémonlaji. Spekulaation hyrrä on pyörinyt jo tunteja, ja näkemys on kaksijakoinen - osa pitää sitä uutena formina Mewtwolle [mikä toisaalta saa vahvistusta siitä, että 16.elokuvan trailerissa mainitaan että Mewtwo herää.] ja osa taasen kokonaan uutena pokémonina. Itse asetun hieman molempien väliin, joskin toisaalta kokonaan uuden pokémonin puolelle. Olisiko esimerkiksi Team Plasma voinut kehittää tarkoitusperiään varten uudenlaisen, voimakkaamman Mewtwota muistuttavan pokémonin?

Tällä hetkellä kaikki muu sen ulkonäköä lukuun ottamatta on pelkkää fanien spekulaa, sillä Smash ei sen virallisen artin ja lyhyen otteluvideon lisäksi paljastanut siitä mitään muuta. Viralliset lähteet kutsuvat sitä nimenomaan uudeksi pokémoniksi, jolla on jokin yhteys Mewtwo'hon, joka toisaalta saattaa vahvistaa että kyseessä todella on uusi pokémon, mutta se voi myös olla tapa pitää innostusta ja spekulaatiota yllä, jottei sitä heti miellettäisi Mewtwon muutosformiksi.

Tämä uusi Mewtwo pyöri jo muutamia päiviä sitten epäselvissä 16.elokuvan promojulisteissa.
Silloin se herätti suurta spekulaatiota, ja monet eivät uskoneet niitä todeksi.

Mewtwo ja tämä uusi tulokas tullaan näkemään 18.huhtikuuta julkaistavassa uudessa 16.pokémonelokuvan trailerissa, joten silloin varmaankin paljastuu, onko tässä kyse täysin uudesta pokémonista, vai formimuutoksesta.

Nähdään siis silloin!~
Mitä pidätte uudesta pokémonista/Mewtwon formista? Kumpi se on teidän mielestänne? Itse pidin sitä hiukan oudonnäköisenä, kun näin sen noissa promojulisteissa, mutta kun nään sen nyt paremmin, se ei näytäkään yhtään hassummalta : 3

torstai 14. helmikuuta 2013

[uutinen] [sivusto] uutiskatsaus, Episode N-kauden subbaus

Hei taas ja hyvää ystävänpäivää!

Viime päivinä ja tänään on julkaistu useita uutisia pokémoniin liittyen, tässä kokooma niistä.

Ehkä suurin yksittäinen uutinen on muutama päivä takaperin CoroCoron kautta julkaistu uusi pokémon, Ninfia. Tänään myös Pokémon.com julkisti Ninfian, sen englanninkielisen nimen kera, joka tulee olemaan Sylveon. Sylveonin tyyppi ei ole vielä selvillä, ja fanit ovatkin kovasti spekuloineet, mikä se voisi olla. Pokémon.comin sivuilla on klippi Sylveonista, ja se näyttäisi käyttävän useita normaalityypin hyökkäyksiä. Myös CoroCoro kiusaa ajatuksella: se kysyy voisiko Sylveon olla samaa tyyppiä kuin Eevee? Olisiko se siis tosiaan normaalityypin pokémon? Sen nimi toisaalta viittaa siihen, että se voisi hyvin olla lentotyyppiä. Sen näämme myöhemmin!
Yleensä Eeveen muodot on julkaistu pareina, joten moni odottaa Sylveonin lisäksi vielä toista Eeveen muotoa. Osa on pohtinut, voisiko XY:n mahdollinen kromosomiteema viitata siihen, että nyt saamme 100% vain naaraana ja vain uroksena esiintyvät Eeveelutionit. Sekin voi olla mahdollista!
Sylveon on todella söpö, ja tykkään siitä vaan joka kerta enemmän kun nään sen! Rakastan noita "nauhoja ja rusetteja" sen päässä ja vartalossa!

Uusin CoroCoro ilmoitti myös Pokémon RumbleU:sta. Joka on siis WiiU-versio Nintendo Wiin ja Nintendo 3DS:n Super Pokémon Rumble pelistä. Se tulee sisältämään kaikki tämänhetkiset 649 pokémonia. Se tullaan julkaisemaan latausversiona.

Tämänpäiväinen Nintendo Direct ilmoitti, että uusin Pokémon Mystery Dungeon-sarjan peli, Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity julkaistaan Euroopassa 17.5.2013. Uusin PMD ennättää Amerikkaan hieman tätä ennen, 24.3.2013.

Tulevan 16.pokéleffan kokonimi on myös nyt julkaistu, ja luvassa on aika iso yllätys! Uuden elokuvan toinen päätähti ei olekaan uusi pokémon, vaan Mewtwo! Vielä ei ole tiedossa, onko kyseessä sama 1.pokémon elokuvan Mewtwo. Luultavasti saamme nähdä joka tapauksessa Mewtwon ja Gensectien välisen mittelön! Elokuvan lopullinen nimi on siis 神速のゲノセクト ミュウツー覚醒 - Extremespeed Genesect: Mewtwon herääminen. Leffa nähdään Japanin teattereissa tämän vuoden heinäkuussa.


Sitten vielä sivustoon liittyvää asiaa. Alamme subbaamaan suomipikan kanssa jälleen! Jokin aika sitten alkoi Best Wishes 2: N-kausi jota alamme nyt subbaamaan. Upin ensimmäisen jakson tänne huomenna.
Olemme nyt jonkin verran julkaisuaikataulusta jäljessä kauden lähettämiseen nähden, mutta koitamme kiriä sitä kiinni. Saatamme myös mahdollisesti jatkaa Best Wishes 2-kauden subbaamista. Sarja jäi puolitiehen aiemmin suomipikan kiireiden takia.

Tässä kaikki tältä erää! Olen näiden viikkojen aikana edistynyt paljon Pokémon Black 2:sessa, joten voisin heittää siitä taas pientä pelailukertomusta blogin puolelle, varmaankin nyt hiihtoloman aikana.
Myös JW:n synttärit lähestyvät. 16.3 JW täyttää jo 8 vuotta! Olen aikeissa tehdä silloin postauksen, joka käsittelee sivuston historiaa. Toivon mukaan kirjoittelen kuitenkin vielä ennen sitä!


tiistai 8. tammikuuta 2013

[ Pokémon Direct, uutinen ] 6.generaatio lokakuussa 2013




Pokémon Direct loppui juuri jokin aika sitten, ja sieltä tosiaan paljastui Pokémonin 6.generaatio. Pelit julkaistaan 3DS:lle maailmanlaajuisesti lokakuussa 2013. Iwata kehaisikin striimin aikana, että "olemme viimein päässeet tilanteeseen, jossa voimme julkaista pelit yhtä aikaa maailmanlaajuisesti."


Uusi pelipari kantaa nimeä Pokémon X ja Pokémon Y. Grafiikka on kokenut 3DS-tasoisen kehityksen verrattuna edellisiin osiin, ja se käyttääkin hyödykseen kokonaisuudessaan 3D:tä ensimmäisenä pääpelisarjan pokémonpelinä.

Pelivideosta ollaan bongailtu Euroopan, ja erityisesti Ranskan maamerkkejä. Myös nimet ja jopa startterit viittaavat Ranskan suuntaan! Junichi Masuda kävi viime vuoden aikana kolmesti Pariisissa [on muuten ihana kaupunki, itsekin kävin siellä viime syksynä :3] joten ei ole epäilystäkään, että Ranskasta on taidettu tosissaan hakea vaikutteita!
Tekstin ohessa uudet startterit. Traileri puhuu puolestaan.
Katso video  
 T Ä S T Ä

Mitäs pidätte uusista pokémoneista? Itse olen aivan innoissani! Tämä ylitti kaikki odotukseni. Startterit ovat ihania, maailma on hieno..en malta odottaa!